Rośnie rynek przypraw i ziół w Polsce

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 24 sierpnia 2016 12:09

Rośnie rynek przypraw i ziół w Polsce fot. pixabay.com

O polskich konsumentach a także o trendach na polskim rynku przypraw oraz o planach rozwoju McCormick i marki Kamis serwis www.portalspozywczy.pl rozmawia z Olivierem Touzalinem, prezesem zarządu McCormick Polska.

Jakie są obecnie trendy na rynku przypraw? Czego w tym segmencie poszukują konsumenci? 

Zdrowy tryb życia i odżywiania są dzisiaj dominującymi trendami. Konsumenci jedzą coraz ostrożniej i stają się coraz bardziej świadomi: czytają opakowania i składy produktów. Wegetariańskie i bezglutenowe odżywianie są coraz ważniejsze, zarówno dla konsumentów, jak i producentów żywności.

Inne trendy równie mocno kształtują naszą branżę. Ludzie gotując więcej, używają więcej tzw. monoprzypraw, takich jak pieprz. W Polsce wzrost kategorii monoprzypraw jest znaczący (o wartości netto: wzrost CAGR w okresie 6 lat wyniósł 9,49 proc. (wartość sprzedaży) i 6,98 proc. (wolumen).

W tym roku mija 6 lat od przejęcia marki Kamis przez McCormick? Jak oceniają Państwo ten biznes z perspektywy 6 lat? Jakie znaczenie globalnie dla McCormick ma polski rynek?

Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego strategicznego ruchu. Zakup od początku wykazywał duży potencjał długoterminowy, zwłaszcza dla naszego wzrostu w Europie Środkowej i Wschodniej. Nasza silna obecność w Polsce, w połączeniu z naszym zakładem w Stefanowie sprawia, że jesteśmy w stanie sprostać zmieniającym się wymaganiom ze strony konsumentów w całym regionie.

Portfel produktów Kamis idealnie pasuje do naszej grupy. W momencie przejęcia, w 2011 roku, marka Kamis był już liderem i McCormick wierzył w jej potencjał wzrostu, nie tylko w Polsce, ale ogólnie w Europie Środkowo-Wschodniej. Ponadto, wraz z przejęciem Kamis, poszerzyliśmy naszą globalną ofertę smakową o lidera w zakresie musztardowym.

Obecnie Polska jest jednym z kluczowych rynków McCormick w regionie EMEA. Ponadto, dzięki naszym inwestycjom w zakładzie w Stefanowie od momentu nabycia (tj. 82 mln zł od 2011), aż 40 procent naszych produktów jest eksportowanych do Rosji, Ukrainy i Rumunii.

Według firmy badawczej Nielsen, rynek przypraw i ziół w Polsce wzrósł między czerwcem 2015 i marcem 2016 r. urósł o 8,5 proc. (pod względem wartości sprzedaży) i 5,3 proc. (wolumen). Według Nielsena, rynek polskich przypraw i ziół jest wart 852 mln zł rocznie, co przekłada się na 16-17 torebek przypraw i mieszanek na konsumenta co roku. Rynek rośnie w tempie ok. 10 proc. rok do roku, ze znaczącą przewagą produktów z kategorii ziół i przypraw.

 

Firma McCormick Polska jest obecna w Polsce od 2011 roku. Jej główna siedziba znajduje się w Stefanowie. McCormick Polska zatrudnia 800 osób. Firma jest krajowym liderem w ilości sprzedaży na rynku przypraw i musztard, które oferuje pod markami Kamis i Galeo.

Więcej czytaj w serwisie www.portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM