Przez wyższą akcyzę cydry nadal przegrywają z piwem

Autor: Rzeczpospolita 10 października 2018 15:12

Przez wyższą akcyzę cydry nadal przegrywają z piwem fot. shutterstock

Rzeczpospolita donosi, że obiecanej przed rokiem zerowej stawki akcyzy dla cydrów nie będzie, póki Komisja Europejska nie dokończy dyrektywy.

Polscy konsumenci kupili w 2018 r. cydr o wartości 53,5 mln zł, o ponad 10 proc. mniej niż w porównywalnym okresie ub.r. – obliczył Nielsen.

Cydry przegrywają z konkurencją, m.in. z piwem z dodatkiem soku jabłkowego. – Piwo korzysta z dobrodziejstwa reklamy i niższej stawki akcyzy, w takim układzie my zawsze przegramy w konkurencji z nimi – mówi „Rzeczpospolitej" Grzegorz Bartol, wiceprezes zarządu firmy Bartex.

– Zerowa stawka jest jedynym dobrym kierunkiem, obniżona stawka akcyzy mocno poprawiła sprzedaż piw regionalnych – dodaje. A polscy producenci cydru, jak dowiedziała się „Rzeczpospolita", na korzystniejsze warunki rozwoju jeszcze poczekają. W Brukseli trwają prace nad nowelizacją dyrektywy 92/83/EWG w sprawie harmonizacji struktury podatków akcyzowych od napojów alkoholowych. 

Więcej w Rzeczpospolitej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.