Przejęcie na rynku soków. Maspex umacnia pozycję lidera

Autor: portalspozywczy.pl 19 grudnia 2014 12:44

- Przejęcie przez grupę Maspex marek Tarczyn i Dr.Witt nie spowoduje zmian na rynku soków, nektarów i napojów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Julian Pawlak, prezes Krajowej Unii Producentów Soków.

Jak tłumaczy prezes KUPS, Maspex, który już do tej pory był liderem rynku SNN poprzez przejęcie marek grupy Agros Nova, umocni swoją pozycję, ale głównie w innych segmentach rynku spożywczego, w których nie jest obecny. Marki Tarczyn i DrWitt mają znikomą pozycję na rynku - Marka DrWitt to zupełnie inna kategoria - napojów funkcjonalnych, których Maspex nie ma w ofercie.

Jaki los czeka więc sokową dywizję grupy Agros Nova, której pozostały w portfolio marki Fortuna, Pysio i Garden? Zdaniem Juliana Pawlaka, fundusz IK Investment Partners, który jest właścicielem firmy, będzie dalej rozwijał te brandy, by pozyskać inwestora. - Trudno jest spekulować, kto byłby zainteresowany zakupem Agros Nova Soki - dodaje prezes KUPS.

Z danych AC Nielsen wynika, że liderem rynku SNN jest Maspex, wiceliderem Hortex, a Agros Nova zajmuje trzecie miejsce.

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI