Przeciętny Polak kupuje 16-17 torebek przypraw rocznie

Autor: www.sadyogrody.pl 17 sierpnia 2016 15:22

Przeciętny Polak kupuje 16-17 torebek przypraw rocznie Olivier Touzalin, prezes zarządu McCormick Polska/ fot. Żelazna Studio

Według firmy badawczej Nielsen, rynek przypraw i ziół w Polsce wzrósł między czerwcem 2015 i marcem 2016 r. urósł o 8,5 proc. (pod względem wartości sprzedaży) i 5,3 proc. (woluen). - Według Nielsena, rynek polskich przypraw i ziół jest wart 852 mln zł rocznie, co przekłada się na 16-17 torebek przypraw i mieszanek na konsumenta co roku - mówi serwisowi www.sadyogrody.pl Olivier Touzalin, prezes zarządu McCormick Polska.

Rynek przypraw w Polsce rośnie w tempie ok. 10 proc. rok do roku, ze znaczącą przewagą produktów z kategorii ziół i przypraw.

W tym roku mija 6 lat od przejęcia marki Kamis przez McCormick. Jakie znaczenie globalnie dla McCormick ma polski rynek?

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego strategicznego ruchu. Zakup od początku wykazywał duży potencjał długoterminowy, zwłaszcza dla naszego wzrostu w Europie Środkowej i Wschodniej. Nasza silna obecność w Polsce, w połączeniu z naszym zakładem w Stefanowie sprawia, że jesteśmy w stanie sprostać zmieniającym się wymaganiom ze strony konsumentów w całym regionie - zapewnia Olivier Touzalin, prezes zarządu McCormick Polska.

W momencie przejęcia, w 2011 roku, marka Kamis była już liderem i McCormick wierzył w jej potencjał wzrostu, nie tylko w Polsce, ale ogólnie w Europie Środkowo-Wschodniej. - Ponadto, wraz z przejęciem Kamis poszerzyliśmy naszą globalną ofertę smakową o lidera w zakresie musztardowym - dodaje prezes.

Obecnie Polska jest jednym z kluczowych rynków McCormick w regionie EMEA. - Dzięki naszym inwestycjom w zakładzie w Stefanowie od momentu nabycia (tj. 82 mln zł od 2011), aż 40 procent naszych produktów jest eksportowanych do Rosji, Ukrainy i Rumunii - mówi Olivier Touzalin.

- Bardzo duży potencjał wzrostu marki Kamis istnieje na rynkach eksportowych, głównie w Rosji, gdzie rynek przypraw jest obecnie dwa razy większy od polskiego odpowiednika. Od czasu przejęcia, McCormick awansował z 3. miejsca na pozycję 1 na rosyjskim rynku - zapewnia prezes McCormick polska.

Co dalej?

- Będziemy nadal rozwijać nasze marki, w tym Kamis. Od czasu przejęcia korzystaliśmy z globalnego doświadczenia McCormick. Jednym z jego elementów są innowacje, które napędzają wzrost.  8 proc. sprzedaży McCormick w 2015 stanowią innowacje produktowe wprowadzone na rynek w ciągu ostatnich 3 lat. Nasz portfel marek stale powiększa się od momentu nabycia Kamis. W ciągu ostatnich 3 lat (od 2013) wprowadziliśmy na rynek 160 nowych produktów z logo Kamis - dodaje.

Firma McCormick Polska jest obecna w Polsce od 2011 roku. Jej główna siedziba znajduje się w Stefanowie. McCormick Polska zatrudnia 800 osób. Firma jest krajowym liderem w ilości sprzedaży na rynku przypraw i musztard, które oferuje pod markami Kamis i Galeo.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.