Przeciętny Polak kupuje 16-17 torebek przypraw rocznie

Autor: www.sadyogrody.pl 17 sierpnia 2016 15:22

Przeciętny Polak kupuje 16-17 torebek przypraw rocznie Olivier Touzalin, prezes zarządu McCormick Polska/ fot. Żelazna Studio

Według firmy badawczej Nielsen, rynek przypraw i ziół w Polsce wzrósł między czerwcem 2015 i marcem 2016 r. urósł o 8,5 proc. (pod względem wartości sprzedaży) i 5,3 proc. (woluen). - Według Nielsena, rynek polskich przypraw i ziół jest wart 852 mln zł rocznie, co przekłada się na 16-17 torebek przypraw i mieszanek na konsumenta co roku - mówi serwisowi www.sadyogrody.pl Olivier Touzalin, prezes zarządu McCormick Polska.

Rynek przypraw w Polsce rośnie w tempie ok. 10 proc. rok do roku, ze znaczącą przewagą produktów z kategorii ziół i przypraw.

W tym roku mija 6 lat od przejęcia marki Kamis przez McCormick. Jakie znaczenie globalnie dla McCormick ma polski rynek?

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego strategicznego ruchu. Zakup od początku wykazywał duży potencjał długoterminowy, zwłaszcza dla naszego wzrostu w Europie Środkowej i Wschodniej. Nasza silna obecność w Polsce, w połączeniu z naszym zakładem w Stefanowie sprawia, że jesteśmy w stanie sprostać zmieniającym się wymaganiom ze strony konsumentów w całym regionie - zapewnia Olivier Touzalin, prezes zarządu McCormick Polska.

W momencie przejęcia, w 2011 roku, marka Kamis była już liderem i McCormick wierzył w jej potencjał wzrostu, nie tylko w Polsce, ale ogólnie w Europie Środkowo-Wschodniej. - Ponadto, wraz z przejęciem Kamis poszerzyliśmy naszą globalną ofertę smakową o lidera w zakresie musztardowym - dodaje prezes.

Obecnie Polska jest jednym z kluczowych rynków McCormick w regionie EMEA. - Dzięki naszym inwestycjom w zakładzie w Stefanowie od momentu nabycia (tj. 82 mln zł od 2011), aż 40 procent naszych produktów jest eksportowanych do Rosji, Ukrainy i Rumunii - mówi Olivier Touzalin.

- Bardzo duży potencjał wzrostu marki Kamis istnieje na rynkach eksportowych, głównie w Rosji, gdzie rynek przypraw jest obecnie dwa razy większy od polskiego odpowiednika. Od czasu przejęcia, McCormick awansował z 3. miejsca na pozycję 1 na rosyjskim rynku - zapewnia prezes McCormick polska.

Co dalej?

- Będziemy nadal rozwijać nasze marki, w tym Kamis. Od czasu przejęcia korzystaliśmy z globalnego doświadczenia McCormick. Jednym z jego elementów są innowacje, które napędzają wzrost.  8 proc. sprzedaży McCormick w 2015 stanowią innowacje produktowe wprowadzone na rynek w ciągu ostatnich 3 lat. Nasz portfel marek stale powiększa się od momentu nabycia Kamis. W ciągu ostatnich 3 lat (od 2013) wprowadziliśmy na rynek 160 nowych produktów z logo Kamis - dodaje.

Firma McCormick Polska jest obecna w Polsce od 2011 roku. Jej główna siedziba znajduje się w Stefanowie. McCormick Polska zatrudnia 800 osób. Firma jest krajowym liderem w ilości sprzedaży na rynku przypraw i musztard, które oferuje pod markami Kamis i Galeo.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM