Producent soków i mrożonek, Hortex, myśli o wejściu w nową kategorię produktów

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl/ www.sadyogrody.pl 13 października 2015 13:23

Producent soków i mrożonek, Hortex, myśli o wejściu w nową kategorię produktów Tomasz Kurpisz, prezes Grupy Hortex/ fot. PTWP

- Na naszym rynku nie ma zbyt wiele podmiotów, które byłyby na sprzedaż i dodatkowo nadawałyby się, żeby funkcjonować pod marką Hortex lub takich, które pasowałyby do naszej dystrybucji soków. Chętnie byśmy podjęli tego typu rozmowy, jeśli tylko ktoś wyraził chęć sprzedaży - mówi Tomasz Kurpisz, prezes Grupy Hortex.

- Zawsze chętnie podejmiemy dyskusję, jesteśmy gotowi do rozmów, jednak na razie specjalnego celu akwizycyjnego nie mamy. Fakt, że Maspex dość długo czekał na transakcję pokazuje, że o tego typu przejęcia jest trudno na polskim rynku - mówi Tomasz Kurpisz.

W tym sezonie Hortex będzie skupiał się na poprawie sytuacji i odbudowie pozycji rynkowej Grupy Ren. - Będziemy starali się odbudować pozycję na rynku rosyjskim, powrócić do tych sieci, z których wypadliśmy, zwiększyć skalę sprzedaży. To są dla nas największe wyzwania - dodaje Tomasz Kurpisz.

W tym roku spółka zakończyła sporą inwestycję związaną z branżą sokową – chodzi o budowę linii do aseptycznego napełniania PET. - To opakowanie, które jest najszybciej rosnącym na rynku, wprowadziliśmy na rynek już kilkanaście miesięcy temu, jednak funkcjonowaliśmy głównie o kontrakty usługowe. W tej chwili mamy już własną linię. Dzięki temu możemy wejść w te segmenty rynku soków, w których dotąd byliśmy słabsi np. produkty w małych opakowaniach tzw.typu. on the go. Będziemy poważnie myśleli nad zwiększeniem swoich możliwości produkcyjnych, nad wprowadzeniem nowych rodzajów opakowań - mówi prezes.

Dotąd udziały Horteksu w rynku soków rosły, w tym roku spółka zamierza walczyć o kolejne wzrosty. 

- W roku finansowym 2014/2015 na inwestycje wydaliśmy ok. 40 mln zł, sama linia kosztowała ok. 30 mln zł. W tym roku plany inwestycyjne opiewają również na podobne kwoty. Nasze inwestycje skupią się na modernizacji infrastruktury zakładów. Będziemy chcieli zwiększyć i unowocześnić nasze moce w sokach, w mrożonkach na razie nie ma takiej potrzeby -z powodu embargo mamy jeszcze wolne moce - zapewnia prezes Horteksu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.