Producent bakalii, spółka Helio, ma za sobą udany III kwartał

Autor: www.sadyogrody.pl 30 maja 2017 12:46

Producent bakalii, spółka Helio, ma za sobą udany III kwartał fot. shutterstock

Spółka Helio, producent i dystrybutor bakalii, wypracował w III kw. swojego roku obrotowego, który trwał od 1 lipca 2016 r. do 31 marca 2017 r., 149 mln zł przychodów ze sprzedaży i 10,4 mln zł zysku netto. W analogicznym okresie poprzedniego roku wyniki spółki wyniosły odpowiednio: 106,8 mln zł i 3,9 mln zł.

W III kwartale bieżącego roku obrotowego spółka osiągnęła rekordowe w historii emitenta przychody ze sprzedaży w okresie styczeń – marzec, które wyniosły 47 376 tys. zł. Odnosząc się do danych za analogiczny okres ubiegłego roku obrotowego, Helio S.A. zwiększyła swoją sprzedaż o 28 % w ujęciu wartościowym (za okres styczeń – marzec 2016 r. wyniosły one 36 968 tys. zł) przy 42-procentowym wzroście w ujęciu ilościowym. Wzrost sprzedaży spółki pozwolił uzyskać spodziewany efekt ekonomii skali, co przełożyło się na wyższe względem analogicznego okresu ubiegłego roku zyski. W okresie styczeń – marzec 2017 Helio S.A. wygenerowała bowiem zysk netto na poziomie 3.043 tys. zł, co oznacza poprawę o 89% względem analogicznego okresu roku poprzedniego (zysk netto za okres styczeń-marzec 2016 wyniósł 1 613 tys. zł). Jednocześnie zysk na poziomie EBITDA wzrósł o 55% (z 2 771 tys. zł w okresie styczeń – marzec 2016 r. do 4 291 tys. zł w okresie styczeń – marzec 2017 r.) - informuje zarząd spółki w raporcie.

Wyniki finansowe osiągnięte w trzecim kwartale roku obrotowego 2016/2017 były przede wszystkim skutkiem dobrego wykorzystania zjawiska sezonowości branżowej emitenta z charakterystycznymi sprzedażowymi pikami w okresach przedświątecznych. Mimo późniejszego niż w roku ubiegłym terminu Wielkanocy (połowa kwietnia 2017 względem końca marca 2016), podjęte działania handlowo marketingowe przyczyniły się do pełniejszego wykorzystania obecnie panujących pro-bakaliowych trendów konsumpcyjnych, a tym samym do zintensyfikowania sprzedaży produktów spółki we wszystkich kanałach dystrybucji, w tym w szczególności do Jeronimo Martins Polska S.A. Wysoka dynamika wzrostu przychodów ze sprzedaży pozwoliła uzyskać Emitentowi zakładany efekt skali, który przełożył się na historycznie wysoki zysk netto w okresie styczeń - marzec - czytamy w raporcie Helio.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM