Producent bakalii Helio ma a sobą dobry kwartał

Autor: www.sadyogrody.pl 29 listopada 2016 13:39

Producent bakalii Helio ma a sobą dobry kwartał fot. shutterstock

Helio, producent bakalii, wypracował w I kwartale bieżącego roku obrotowego 28,6 mln zł przychodów ze sprzedaży i 1,4 mln zł zysku netto. W analogicznym okresie poprzedniego roku wyniki spółki wyniosły odpowiednio: 17,7 mln zł oraz - 0,705 mln zł.

Mimo wysokiej dynamiki wzrostu sprzedaży, bieżący kwartał obejmował charakterystyczny dla branży okres letniego spowolnienia na krajowym rynku bakalii. Podjęte działania handlowo-marketingowe przyczyniły się jednak do pełniejszego wykorzystania obecnie panujących pro-bakaliowych trendów konsumpcyjnych, a tym samym do zintensyfikowania sprzedaży produktów spółki, w tym w szczególności do Jeronimo Martins Polska S.A. - informuje Helio w komunikacie.

- Wysoka dynamika wzrostu przychodów ze sprzedaży pozwoliła uzyskać Helio zakładany efekt skali, który przełożył się na historyczny zysk netto w okresie lipiec - wrzesień. Mimo spłaszczenia się sezonowości sprzedaży spółki w ciągu roku, należy odnotować, że to wciąż okresy przedświąteczne są
głównym generatorem zysków spółki Helio. W pierwszy kwartale roku obrotowego 2016/2017 spółka jak co roku przygotowywała się zatem do strategicznego dla branży sezonu bożonarodzeniowego, m.in. dokonując zakupów surowca oraz wytwarzając zapasy pod przyszłą sprzedaż. W uwagi na rosnącą skalę działalności odzwierciedliło się to wyższymi stanami zapasów, jak i krótkoterminowych zobowiązań kredytowych (finansujących bieżącą działalność przedsiębiorstwa) - czytamy w raporcie.

W działalności spółki występuje zjawisko znacznej sezonowości sprzedaży. Najwyższa sprzedaż bakalii przypada na okres przed świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Sprzedaż bakalii jest najniższa w okresie letnim, ze względu na dostępność świeżych owoców, które w tym okresie są towarem konkurencyjnym. Jednocześnie Spółka przygotowując się do okresów wzmożonej sprzedaży dokonuje zakupów bakalii w okresie, w którym sprzedaż jest najniższa. Sezonowość sprzedaży wpływa również na sezonowy charakter generowania przez spółkę zysków i strat w poszczególnych kwartałach roku
obrotowego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.