Producent bakalii Helio ma a sobą dobry kwartał

Autor: www.sadyogrody.pl 29 listopada 2016 13:39

Producent bakalii Helio ma a sobą dobry kwartał fot. shutterstock

Helio, producent bakalii, wypracował w I kwartale bieżącego roku obrotowego 28,6 mln zł przychodów ze sprzedaży i 1,4 mln zł zysku netto. W analogicznym okresie poprzedniego roku wyniki spółki wyniosły odpowiednio: 17,7 mln zł oraz - 0,705 mln zł.

Mimo wysokiej dynamiki wzrostu sprzedaży, bieżący kwartał obejmował charakterystyczny dla branży okres letniego spowolnienia na krajowym rynku bakalii. Podjęte działania handlowo-marketingowe przyczyniły się jednak do pełniejszego wykorzystania obecnie panujących pro-bakaliowych trendów konsumpcyjnych, a tym samym do zintensyfikowania sprzedaży produktów spółki, w tym w szczególności do Jeronimo Martins Polska S.A. - informuje Helio w komunikacie.

- Wysoka dynamika wzrostu przychodów ze sprzedaży pozwoliła uzyskać Helio zakładany efekt skali, który przełożył się na historyczny zysk netto w okresie lipiec - wrzesień. Mimo spłaszczenia się sezonowości sprzedaży spółki w ciągu roku, należy odnotować, że to wciąż okresy przedświąteczne są
głównym generatorem zysków spółki Helio. W pierwszy kwartale roku obrotowego 2016/2017 spółka jak co roku przygotowywała się zatem do strategicznego dla branży sezonu bożonarodzeniowego, m.in. dokonując zakupów surowca oraz wytwarzając zapasy pod przyszłą sprzedaż. W uwagi na rosnącą skalę działalności odzwierciedliło się to wyższymi stanami zapasów, jak i krótkoterminowych zobowiązań kredytowych (finansujących bieżącą działalność przedsiębiorstwa) - czytamy w raporcie.

W działalności spółki występuje zjawisko znacznej sezonowości sprzedaży. Najwyższa sprzedaż bakalii przypada na okres przed świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Sprzedaż bakalii jest najniższa w okresie letnim, ze względu na dostępność świeżych owoców, które w tym okresie są towarem konkurencyjnym. Jednocześnie Spółka przygotowując się do okresów wzmożonej sprzedaży dokonuje zakupów bakalii w okresie, w którym sprzedaż jest najniższa. Sezonowość sprzedaży wpływa również na sezonowy charakter generowania przez spółkę zysków i strat w poszczególnych kwartałach roku
obrotowego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM