Producenci soków: Prawo ogranicza nam możliwości promocji

$data.author.description Autor: portalspozywczy.pl / sadyogrody.pl 05 stycznia 2015 10:27

- Wprowadzone zmiany legislacyjne znacznie ograniczyły producentom możliwość komunikacji walorów soków owocowych, czyli tego, że soki owocowe są bez dodatku cukru, bez konserwantów i bez barwników - nie ograniczając w żaden sposób takich możliwości komunikacji pozostałym kategoriom do picia, które bardzo często są mniej wartościowe, niż soki - komentuje Krzysztof Pawiński, prezes grupy Maspex Wadowice.

Wszyscy producenci soków są niezadowoleni z unijnych decyzji  - nie mogą chwalić się swoimi naturalnymi walorami (np. brak dodatku cukru), bo to niezgodne z prawem. Sok z definicji nie może tego cukru zawierać, więc regulatorzy uznali, że nie ma potrzeby informować konsumentów o rzeczach "oczywistych".

- Sok owocowy z definicji nie może zawierać cukrów dodanych, jednak świadomych tego faktu konsumentów wcale nie jest tak dużo. Dlatego powinniśmy mieć możliwość informowania o naturalnych cechach soków, choćby dlatego, żeby nie były negatywnie postrzegane w porównaniu z różnego rodzaju napojami, które np. po zredukowaniu kaloryczności, czy zawartości cukru mogą zamieszczać o tym fakcie informacje na opakowaniach - komentuje Krzysztof Pawiński.

Co więcej producenci nie mogą także informować w reklamie, że soki nie zawierają konserwantów, czy sztucznych dodatków. - Ustawodawca wychodzi z założenia, że konsumenci są na tyle świadomi, że to wiedzą, a tak nie jest- dodaje prezes Maspeksu.

Grupa Maspex Wadowice jest producentem i właścicielem takich marek soków, jak Tymbark, Caprio i Kubuś. W ostatnich tygodniach podpisano także wstępne porozumienie zakupu marek od grupy Agros Nova, w tym Dr.Witt oraz Tarczyn. 

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI