Prezes Warwin na FRSiH 2016: Rynek cydru będzie notował kolejne wzrosty

Autor: Krystyna Zagórska/ www.sadyogrody.pl 19 października 2016 16:23

Prezes Warwin na FRSiH 2016: Rynek cydru będzie notował kolejne wzrosty Tomasz Iżewski, prezes firmy Warwin SA./ fot. Żelazna Studio

- Rynek cydru w Polsce otworzył się w 2013 roku wraz z obniżeniem stawki akcyzy i do chwili obecnej wzrósł do kilkunastu mln litrów. W perspektywie kilku lat dostrzegamy bardzo duże szanse na kolejne wzrosty, nawet do 80 mln litrów – mówił Tomasz Iżewski, prezes firmy Warwin SA, podczas debaty „Nie tylko embargo. Wyzwania branży owocowo-warzywnej”, w ramach IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.

Tomasz Iżewski podczas debaty przypomniał, że reklama cydru jest zabroniona w Polsce. – Ograniczeniem pozostaje brak możliwości popularyzacji tego produktu poprzez szeroko idące informacje marketingowe w przeciwieństwie do reklamy piwa. Ponadto stawka akcyzy – jeżeli chodzi o cydr – jest wyższa niż analogiczny produkt – zaznaczył prezes Warwin SA.

Dodał, że cydr w ocenie całej branży jest produktem dużo lepszym niż piwo, ponieważ posiada właściwości prozdrowotne i wpisuje się w trendy zdrowszych napojów alkoholowych w porównaniu do wysokoprocentowego piwa, wódki czy wina.

Spółka Warwin SA oprócz napojów niskoalkoholowych (cydr, perry) postawiła również na produkcję soków NFC. W kategorii tej odnotowuje się dalsze wzrosty sprzedaży i – jak zaznaczył Tomasz Iżewski – soki wyciskane bezpośrednio z owoców odpowiadają trendom prozdrowotnym. - Tłoczone soki NFC to powrót do natury, czyli do produktów o jak najniższym stopniu przetworzenia - dodał prezes firmy Warwin SA.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.