Prezes Maspeksu: Sadownictwo i warzywnictwo to arystokracja zachowań rolniczych

Autor: sadyogrody.pl / portalspozywczy.pl 19 stycznia 2015 09:46

Prezes Maspeksu: Sadownictwo i warzywnictwo to arystokracja zachowań rolniczych Krzysztof Pawiński, prezes grupy Maspex Wadowice

- Uważam sadownictwo i warzywnictwo za arystokrację zachowań rolniczych, która powstawała przez ostatnie 40 lat w Polsce - mówi Krzysztof Pawiński, prezes grupy Maspex Wadowice.

Krzysztof Pawiński mówił o sadownikach i producentach warzyw w kontekście embargo, które mocno wpływa na obie te branże.

- Embargo nie jest dobre – zarówno dla polskiego biznesu, jak i rosyjskich konsumentów. Trzeba jednak wspomóc branżę sadowniczą w Polsce, a nie udawać, że sama sobie poradzi. Polska potrzebuje na to pomysłu - komentuje prezes Maspeksu.

Jego zdaniem, z drugiej strony, ta branża nie jest źle przygotowana na kryzysy. - Sadownictwo i warzywnictwo w Polsce jest doinwestowane – zwiększono moce przechowywania, ruszyła konsolidacja, zachęcono do tworzenia nowych grup producenckich. Uważam sadownictwo i warzywnictwo za arystokrację zachowań rolniczych, która powstawała przez ostatnie 40 lat w Polsce. Ta siła na pewno się obroni - mówi Krzysztof Pawiński.

Jak dodaje, paradoksalnie embargo może także otworzyć nowe możliwości dla kategorii jabłek. - Rację mają ci sadownicy, który uważają, że hańbą jest sprzedawanie kiepskiej jakości jabłek deserowych po 0,99 zł w sieciach handlowych. Takie praktyki nikomu nie służą. Potrzebujemy więc marek, które będą gwarantem jakości. Jako Maspex uważamy, że jest przestrzeń na promowanie jakościowych jabłek – przyznaje Krzysztof Pawiński.

Przypomnijmy, marka Tymbark włączyła się w 2014 roku w akcję promocji polskich jabłek. W października odbyła się ogólnopolska akcja "Jabłka Tymbark z polskich sadów", podczas których rozdano 80 ton jabłek w 50 polskich miastach.

Akcja jest wstępem do wprowadzenia na rynek jabłek z logo Tymbark. - Pomysł na brandowe jabłka urodził się w naszej firmie już kilka lat temu, ale nie było klimatu na ich wprowadzenie na rynek - mówi Krzysztof Pawiński.

- Nie dość, że będziemy promować jabłka Tymbark to poprzez tę markę będziemy promować, także inne produkty z nią kojarzone. Można sprzedawać markowe jabłka po godziwej cenie, która zapewni zysk sadownikom, dystrybutorom i licencjodawcy – podsumowuje prezes grupy Maspex. 

Grupa Maspex Wadowice jest polską, jedną z największych firm w Europie Środkowo-Wschodniej w segmencie produktów spożywczych. Spółka jest liderem na rynku soków, nektarów i napojów w Polsce, w Czechach, na Słowacji, czołowym producentem na Węgrzech, w Rumunii, Bułgarii i na Litwie. Jest właścicielem takich marek, jak Tymbark, Kubuś, czy Lubella.

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI