Prezes Maspeksu: Nie tylko ceny owoców wpływają na rynek soków

Autor: sadyogrody.pl / portalspozywczy.pl 17 grudnia 2014 10:51

Prezes Maspeksu: Nie tylko ceny owoców wpływają na rynek soków Krzysztof Pawiński, prezes grupy Maspex Wadowice

- Nie można postrzegać rynku sokowego tylko poprzez sytuację w krajowym sektorze owoców tym bardziej, że sok pomarańczowy także jest potęgą - mówi serwisowi sadyogrody.pl, Krzysztof Pawiński, prezes grupy Maspex Wadowice.

Wiele mówi się, że - w związku z embargo – można spodziewać się ostrego spadku cen owoców, a co za tym idzie - soków…

- Rzeczywiście jabłka będą w tym sezonie tańsze, ale owoce egzotyczne - już niekoniecznie. Nie można postrzegać rynku sokowego tylko poprzez sytuację w krajowym sektorze owoców tym bardziej, że sok pomarańczowy także jest potęgą. Przez wzrost kursu dolara, o wiele drożej kupujemy zagęszczony sok z tych owoców, jak również z grejpfrutów, czy cytryn - smak ten jest niezwykle popularny na Węgrzech. Z drugiej strony spada cena cukru, ale za to rosną wydatki na marketing. Zatem mix kalkulacyjny wychodzi na zero - komentuje Krzysztof Pawiński.

Jego zdaniem, sytuacja na krajowym rynku owoców i warzyw może poprawić rentowność branży sokowej,  ale tylko wtedy, kiedy utrzymałaby się w dłuższym okresie czasu. 

Obecnie wyniki branży sokowej są dość dobre. Po kilku sezonach spadków i stabilizacji konsumpcji, znów widać wzrosty. - Notujemy zarówno ilościowe (ok. 3 proc.), jak i wartościowe (ponad 3 proc.) wzrosty w kategorii soków, nektarów i napojów. Rynek rośnie i to jest najważniejsze - mówi prezes grupy Maspex.

Działalność grupy Maspex skupia się na trzech segmentach. Największą część biznesu stanowi część sokowo-nektarowo-napojowa (SNN), czyli w Polsce to marki Tymbark, Kubuś i Caprio. Drugim brandem w kolejności jest Lubella, a trzecim segmentem pod względem generowanej sprzedaży są produkty instant, czyli marki Cremona, DecoMorreno, Puchatek, Ekland.

W 2013 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Maspex Wadowice osiągnęły poziom 3,1 mld zł. Za 2014 r. grupa zakłada 5-proc. wzrost tych wyników.

Produkty Grupy Maspex Wadowice trafiają do prawie 50 krajów na całym świecie. Sprzedaż zagraniczna stanowi obecnie 34,5 proc. obrotów firmy. W wielu krajach, np. w Rumunii, Bułgarii, Czechach, Słowacji, na Węgrzech, krajach Bałtyckich, na Bałkanach, w Rosji czy na Ukrainie, produkty grupy Maspex zajmują czołowe pozycje na rynku.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI