Prezes Maspeksu komentuje rynek przetworów owocowo-warzywnych i soków

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 05 lipca 2017 14:56

Prezes Maspeksu komentuje rynek przetworów owocowo-warzywnych i soków Krzysztof Pawiński, prezes grupy Maspex

Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, ocenia kluczowe segmenty, których spółka posiada swoje mocne brandy - przetworów owocowo-warzywnych (Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek) oraz soków i napojów owocowych (Tymbark, Kubuś, Tarczyn, DrWitt i Caprio).

Jaki jest potencjał rozwoju rynku przetworów owocowo-warzywnych w naszym kraju? Jak rosną i w jakim tempie będą się rozwijać segmenty, w których Maspex jest obecny, takie jak: rynek dżemów, ketchupów, soków, dodatków do dań i przetworów warzywnych?

Łowicz to lider produktów dżemowych i sosów, silny gracz w kategoriach wyrobów pomidorowych, w daniach gotowych oraz syropach owocowych. Marka bardzo dobrze radzi sobie na rynku. Przykładowo  - segment dżemów - nawet jeśli sama kategoria nie jest rosnąca, to nasze udziały znacząco rosną. Łowicz pokazuje także jak ogromnym zainteresowaniem cieszą się nowości np. dżemy prozdrowotne z funkcjami pochodzącymi wprost z owoców, nowe, sezonowe zestawienia smakowe – wszystkie te produkty widocznie dobudowują sprzedaż bez uszczerbku dla tradycyjnego smaku truskawkowego. Obecnie wprowadzamy dżemy z dodatkiem kwiatów i mamy bardzo pozytywne informacje z rynku. 

Jeżeli chodzi o segment sosów – jak wspomniałem wcześniej - w dzisiejszym świecie trend wygody jest bardzo ważny, a to wskazuje, że gotowe przetwory owocowo-warzywne najwyższej jakości, bez sztucznych dodatków, pewnego pochodzenia, będą się cieszyły coraz większą popularnością. Dowodem jest rozwój sosów w słoikach, a co za tym idzie wzrost sprzedaży marki Łowicz również w tym segmencie.

Na rynku ketchupów jesteśmy z dwoma brandami – Kotlin i Włocławek – odpowiadając za 1/3 sprzedaży kategorii. Rośniemy, mamy fantastyczne produkty, dobrą komunikację, a co za tym idzie coraz bardziej rosną też nasze oczekiwania.

Marka Krakus – niezastąpiony wzorzec smaku w swoich kategoriach takich jak np. ogórki. Mocno inwestujemy w ten brand – widzimy w tej marce bardzo duży potencjał do dalszego rozwoju.

A co dzieje się w obszarze soków, nektarów i napojów owocowych?

To rynek duży, dojrzały, dlatego nie oczekujemy tu nie wiadomo jakich wzrostów, ponieważ spożycie soków, nektarów i napojów owocowych w Polsce kształtuje się na wysokim poziomie. Maspex z markami Tymbark, Kubuś, Tarczyn, DrWitt i Caprio jest absolutnym liderem rynku - można powiedzieć, że oferujemy produkty dla każdego i na każda okazję. Dużo w tej kategorii się dzieje – tylko w tym roku wprowadziliśmy na rynek już kilka nowości. Przykładowo: nową linię Kubuś Waterrr Sport - wodę z witaminami, nowe smaki w ofercie Kubuś Play, nowe opakowania i smaki: Guava i Pomelo w linii Owoce Świata od Tymbarku,  Lemoniadę Tymbark, czy DrWitt Premium w nowych opakowaniach – lekkich i poręcznych litrowych butelkach. Oczywiście mocno i przez cały rok wspieramy nasze napojowe marki reklamowo, także na pewno warto mieć je w sklepach.

Więcej na portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM