Prezes Grupy Hortex: Przez embargo Rosja przestała być dla nas rynkiem strategicznym

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 19 października 2016 16:03

Prezes Grupy Hortex: Przez embargo Rosja przestała być dla nas rynkiem strategicznym Tomasz Kurpisz, prezes Hortex/ fot. Żelazna Studio

- Staramy się utrzymać jakość i sprzedaż w Rosji pod własną marką Hortex po to, by w dłuższej perspektywie na tym rynku pozostać, bo można na nim zarabiać pieniądze. Jednak zdecydowanie przestał to być dla nas rynek kluczowy. Historycznie sprzedawaliśmy w Rosji więcej niż w Polsce, następnie tyle co na rodzimym rynku, a obecnie 1/3 tego co w Polsce - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Tomasz Kurpisz, prezes Grupy Hortex.

- Rosja to obecnie rynek pogrążony w dużym kryzysie ekonomicznym, co wiąże się z sytuacją na rynkach surowcowych, z ceną ropy, gazu – która jest podstawą funkcjonowania tej gospodarki. I ta sytuacja w mojej opinii za szybko się nie poprawi. Mimo wszystko jednak na takim słabszym, mniejszym rynku jest sens funkcjonować, nawet w oparciu o produkty importowane. W dłuższej perspektywie liczymy, że ten rynek się w końcu otworzy, embargo zostanie zniesione i wreszcie będziemy mogli w pełni wykorzystać możliwości produkcyjne, jakie mamy w zakładzie w Rykach i wrócimy do bardziej klasycznego modelu produkcji – w którym surowiec jest pozyskiwany w Polsce, a pakowanie odbywa się w Rosji – zapewnia Tomasz Kurpisz.

Więcej czytaj w serwisie www.portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI