Prezes Bakalland na EEC 2016: Dzięki fuzji wzmocniliśmy swoją pozycję

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 20 maja 2016 14:03

Prezes Bakalland na EEC 2016: Dzięki fuzji wzmocniliśmy swoją pozycję Marek Moczulski, prezes Bakalland SA. Fot. PTWP

- Z dwóch średnich przedsiębiorstw, jakimi były Bakalland i Delecta staliśmy się firmą o obrocie ponad 500 mln zł. Dzięki fuzji nie tylko nie straciliśmy w żadnym segmencie potencjału i nie obniżyliśmy udziałów rynkowych, a wręcz umocniliśmy swoją pozycję – mówił Marek Moczulski, prezes Bakallandu podczas sesji „Polski rynek spożywczy. Struktura, wyzwania, rynek” na Europejskim Kongresie Gospodarczym.

Jak tłumaczył Moczulski, warto zastanowić się kiedy faktycznie fuzja ma sens.

- Musi być odpowiednia skala, efektywność, nisza i otoczenie które zmusza lub może zmuszać do pewnych decyzji. Konsolidacja Bakallandu z Delectą jest dobra pod względem komplementarności i skali. Jeśli mamy produkty, które uzupełniają się z druga firmą, to logiczne jest połączenie organizacji pod warunkiem dojścia przez akcjonariuszy do odpowiednich wniosków – tłumaczył.

- Z dwóch średnich przedsiębiorstw staliśmy się firmą o obrocie ponad 500 mln zł. Jak na warunki polskie jest to skala pożądana. Jeśli istnieje komplementarność produktowa to fuzje mają sens. Sama skala nie wystarcza. W przypadku polskich firm takich jak Bakalland konsolidacja miała wielki sens i rzeczywistość spełniła wszystkie wyobrażenia jakie chcieliśmy osiągnąć - przyznał Moczulski.

Zdaniem Marka Moczulskiego każdy podatek jest odtwórczy i należy pamiętać, że wszyscy będą musieli przystosować się kosztowo.

Czytaj więcej na www.portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.