Prezes Ambry: Cydr stał się kategorią premium. Stąd spadki sprzedaży

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 26 listopada 2018 12:12

Prezes Ambry: Cydr stał się kategorią premium. Stąd spadki sprzedaży Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. Ambra

Spadki na rynku cydru w Polsce to efekt odejścia konsumenta masowego, części młodych konsumentów i tzw imprezowiczów. Cydr stał się bowiem kategorią premium – ocenia Robert Ogór, prezes grupy Ambra, producenta i dystrybutora win, alkoholi i Cydru Lubelskiego. Rynek cydru powinien stopniowo powracać do wzrostów.

- Rynek cydru przechodzi proces transformacji. Po pierwszej euforii z kategorii odeszła część młodych konsumentów i tzw. imprezowiczów. Cydr nie tylko z uwagi na cenę - ponad dwukrotnie wyższą od piwa - okazał się kategorią premium – mówi Robert Ogór.

- Odejście konsumenta masowego spowodowało spadki w ostatnich 2 latach, których nie równoważyli nowi konsumenci głównie przychodzący z wina. Na tym tle pozycja Cydru Lubelskiego jeszcze bardziej się umocniła przekraczając ostatnio 60 proc. rynku - dodaje.

- W pierwszym kwartale (roku obrotowego 2018/2019 - przyp. redakcji) odnotowaliśmy wzrost sprzedaży Cydru Lubelskiego. Oczekujemy konsolidacji rynku wokół idei produktu regionalnego wysokiej wartości i z tej bazy powrotu do stopniowych wzrostów kategorii – mówi też Robert Ogór.

Rynek cydru spadł w Polsce o 11 proc. w ostatnim roku, ale prezes podkreśla, że przychody grupy ze sprzedaży Cydru  Lubelskiego w roku obrotowym 2017/2018 pozostały na poziomie zbliżonym do roku poprzedniego, co było bardzo dobrym wynikiem na tle spadku całej kategorii.

Ambra podaje w swoim raporcie rocznym, że od 2015 roku wartość sprzedaży cydru w Polsce spada. 

Więcej w serwisie www.portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.