Popularność suszonych śliwek kalifornijskich w Polsce rośnie

Autor: www.sadyogrody.pl 25 sierpnia 2016 14:21

Popularność suszonych śliwek kalifornijskich w Polsce rośnie fot. shutterstock

W 2015 r. wartość eksportu śliwek kalifornijskich z USA do Polski wzrosła o 25 proc.do 5,1 mln USD. Do tego badania konsumenckie potwierdzają, że utrzymuje się pozytywny trend sprzedażowy dla suszonych śliwek w Polsce.

California Prune Board wystartowała z trzecią edycją kampanii „Przyjaciółka z Kalifornii”. Głównym celem inicjatywy jest wspieranie rynku poprzez inwestycje w badania, edukację oraz promocję kategorii śliwki kalifornijskiej. - W Polsce inwestujemy w komunikację, badania konsumenckie, rozwój nowych przepisów kulinarnych, a nawet produktów ze śliwkami kalifornijskimi. Wierzymy, że w ten sposób istotnie przyczyniamy się do rozwoju rynku śliwki kalifornijskiej w Polsce – podkreśla ekspert.

Badania konsumenckie przeprowadzone na zlecenie California Prune Board potwierdzają, że utrzymuje się bardzo dobra tendencja zakupowa dla suszonych śliwek w Polsce. Blisko 1/3 badanych ma zamiar kupować więcej tych suszonych owoców w przyszłości, a jeszcze więcej, bo ponad 70 proc. respondentów wskazuje, że zamierza kupić te suszone owoce, jeśli będą sprzedawane  w akceptowalnej cenie. Co więcej, kalifornijskie pochodzenie śliwek ma znacznie dla kupujących, blisko 2/3 badanych wskazało, że jest ono zaletą przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

California Prune Board działa pod nadzorem Kalifornijskiego Departamentu Żywności i Rolnictwa i reprezentuje branżę suszonych śliwek z Kalifornii, składającą się z 900 plantatorów śliwek oraz 29 firm konfekcjonujących. Kalifornia jest największym producentem suszonych śliwek na świecie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM