Popularność suszonych śliwek kalifornijskich w Polsce rośnie

Autor: www.sadyogrody.pl 25 sierpnia 2016 14:21

Popularność suszonych śliwek kalifornijskich w Polsce rośnie fot. shutterstock

W 2015 r. wartość eksportu śliwek kalifornijskich z USA do Polski wzrosła o 25 proc.do 5,1 mln USD. Do tego badania konsumenckie potwierdzają, że utrzymuje się pozytywny trend sprzedażowy dla suszonych śliwek w Polsce.

California Prune Board wystartowała z trzecią edycją kampanii „Przyjaciółka z Kalifornii”. Głównym celem inicjatywy jest wspieranie rynku poprzez inwestycje w badania, edukację oraz promocję kategorii śliwki kalifornijskiej. - W Polsce inwestujemy w komunikację, badania konsumenckie, rozwój nowych przepisów kulinarnych, a nawet produktów ze śliwkami kalifornijskimi. Wierzymy, że w ten sposób istotnie przyczyniamy się do rozwoju rynku śliwki kalifornijskiej w Polsce – podkreśla ekspert.

Badania konsumenckie przeprowadzone na zlecenie California Prune Board potwierdzają, że utrzymuje się bardzo dobra tendencja zakupowa dla suszonych śliwek w Polsce. Blisko 1/3 badanych ma zamiar kupować więcej tych suszonych owoców w przyszłości, a jeszcze więcej, bo ponad 70 proc. respondentów wskazuje, że zamierza kupić te suszone owoce, jeśli będą sprzedawane  w akceptowalnej cenie. Co więcej, kalifornijskie pochodzenie śliwek ma znacznie dla kupujących, blisko 2/3 badanych wskazało, że jest ono zaletą przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

California Prune Board działa pod nadzorem Kalifornijskiego Departamentu Żywności i Rolnictwa i reprezentuje branżę suszonych śliwek z Kalifornii, składającą się z 900 plantatorów śliwek oraz 29 firm konfekcjonujących. Kalifornia jest największym producentem suszonych śliwek na świecie.

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI