Polski cydr może stać się dumą narodową?

$data.author.description Autor: portalspozywczy.pl 07 czerwca 2019 09:30

Polski cydr może stać się dumą narodową? fot. shutterstock

- Rynek cydru jest bardzo trudny. Konsumentom brakuje wiedzy na temat tego trunku, a przez to oceniają kategorię przez pryzmat produktów, które do niej nie należą, jak napoje piwne z dodatkiem soku – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Monika Bierwagen, prezes spółki JRBB, producenta cydrów.

W naszym kraju cydr ciągle jest mylnie postrzegany przez konsumentów, przez co pozostaje ciężką kategorią do działania dla producentów. Polskie jabłka i cydry są doceniane bardziej poza granicami niż w samej Polsce.

– Biorąc to pod uwagę, nie powinny nikogo dziwić spadki udziału cydrów w rynku alkoholi z roku na rok. Niemniej patrząc globalnie, wydaje się to tylko trendem lokalnym, specyficznym dla Polski i jednak przejściowym, ponieważ światowy rynek cydru intensywnie rośnie. Zgodnie z analizami Allied Market Research do 2023 roku możemy spodziewać się w skali globalnej wzrostu 6,1 proc. rdr, a wartość rynku cydru osiągnie 16,252 mln dolarów. To najbardziej spektakularny wzrost na dzisiejszym rynku alkoholowym. Zadajmy więc sobie pytanie, dlaczego mając tak silną pozycję polskiego jabłka oraz jakościowego wizerunku producenta alkoholu, nie potrafimy tego wykorzystać jako kraj – zastanawia się Monika Bierwagen.

Wspomniane prognozy sprawiają, że wśród pasjonatów cydru, jakimi są twórcy spółki JRBB, rodzi się głęboka wiara w sukces polskiego cydru w skali światowej. 

– Wierzmy, że polski cydr może stać się naszą dumą narodową. Napojem alkoholowym, który nie tylko sami pijemy z przyjemnością, ale który lubi cała Europa a może nawet świat – stwierdza Monika Bierwagen.

Więcej na www.portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.