Polscy konsumenci doceniają produkty regionalne i tradycyjne

Autor: www.sadyogrody.pl 01 marca 2017 12:43

Polscy konsumenci doceniają produkty regionalne i tradycyjne fot. materiały prasowe

- Perspektywy rozwoju rynku przetworów są obiecujące. Szczególnie dla producentów regionalnych, dla których jakość ma kluczowe znaczenie, którzy dbają o możliwie krótki łańcuch dostaw i tzw. czystą etykietę. To trend wzrostowy w całej Europie - mówi Kazimierz Frąckiewicz, dyrektor ekonomiczny Octim.

Octim, producent octu i musztardy z Warmii i Mazur, zaczynał swoją działalność od produkcji octu spirytusowego. Jednak z uwagi na zmieniające się potrzeby konsumentów, flagowym produktem producenta z Olsztynka stał się ocet jabłkowy -produkowany wyłącznie z polskich jabłek, bez konserwantów, za to z witaminami i mikroelementami.

- Jak pokazują badania zlecone przez Octim, a wykonane przez Millward Brown, używanie octu jabłkowego na co dzień deklaruje obecnie 33 proc. Polaków. Mając na uwadze, że Polacy coraz większą wagę przywiązują do pochodzenia produktów, doceniają produkty regionalne, lokalne i tradycyjne, to rynek będzie rósł. Widzimy także duże możliwości eksportowe dla tego produktu – komentuje Kazimierz Frąckiewicz, dyrektor ekonomiczny Octim.

W 2016 r. Octim odświeżył wizerunek swoich musztard, do tego na rynku pojawiły się cztery zupełnie nowe smaki musztard – słodkie, z żurawiną i śliwką. – Produkty te spotkały się ze świetnym przyjęciem – dodaje Kazimierz Frąckiewicz.

Zarząd Octimu przyznaje, że wprowadzanym zmianom pomógł dodatkowo większy w 2016 r. popyt wewnętrzny. - Staramy się jednak zachować umiarkowany optymizm. Sytuacja gospodarcza jest dynamiczna, a na ten moment nie jesteśmy w stanie przewidzieć, jak np. ewentualny zakaz handlu w niedzielę czy podatek handlowy wpłynęłyby na naszą działalność - dodaje Kazimierz Frąckiewicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI