Polscy cydrownicy muszą się zintegrować i wspólnie walczyć o złagodzenie przepisów

Autor: www.wyborcza.pl 20 marca 2019 09:07

Polscy cydrownicy muszą się zintegrować i wspólnie walczyć o złagodzenie przepisów fot.shutterstock.com

Jak czytamy w Gazecie Wyborczej, sprzedaż cydru spadła w ubiegłym roku aż o 15,6 proc., do 70 mln zł. Monika Bierwagen, prezes firmy JRBB będącej producentem cydru, wyjaśnia w rozmowie z Wyborczą, że producentom ciężko dotrzeć do klienta, ze względu na absurd prawny. Piwo można reklamować, a cydru nie.

Co więcej, w jej opinii zaczęliśmy rywalizować ceną, a nie jakością.

- Cydr powszechnie dostępny w sklepach jest po prostu słabej jakości. Musimy się zintegrować jako cydrownicy. Bo to nie jest walka jednego czy drugiego producenta. Trzeba stworzyć nową kategorię – razem, wspólnie. Nasze działania oparte są także na olbrzymiej wierze w polskie jabłka – dlatego mówimy, że mają moc i w naszych działaniach dołączamy do ich producentów, np. Klastra Polska Natura - mówi Monika Bierwagen.

- Druga rzecz: musimy otrzymać jasną deklarację od państwa i polityków, że będziemy mieli przynajmniej takie same szanse na rynku jak producenci piwa. Przecież od kilku lat polscy politycy od lewa do prawa zapewniają, że cydr to będzie nasz napój narodowy - podkreśla.

- Polska jest największym eksporterem jabłek w Europie i trzecim po USA i Chinach na świecie. Do tego jako kraj posiadamy wizerunek producenta dobrej wódki. Wszystko przemawia za tym, abyśmy byli potentatem w produkcji cydru - podsumowuje.

Więcej na ten temat w Gazecie Wyborczej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.