Polacy wydają coraz więcej na dżemy i konfitury

Autor: www.sadyogrody.pl 09 lutego 2017 15:10

Polacy wydają coraz więcej na dżemy i konfitury fot. shutterstock

W 2016 r. Polacy wydali na dżemy i konfitury 361,7 mln zł, z kolei rok wcześniej wartość tego sektora sięgnęła 350,1 mln zł. Liderami segmentu dżemów w naszym kraju są takie firmy jak: Agros Nova, Stovit Group, Mont Blanc-Materne, PPUH PUH Sp z.o.o. oraz Dawtona ZPOW - wynika z danych firmy Euromonitor.

Wartość polskiego rynku dżemów od kilku lat subtelnie rośnie. Sektor ten jest zdominowany przez markę Łowicz, która w 2015 r. przeszła z firmy Agros Nova w ręce Grupy Maspex.

- Rynek dżemu truskawką stoi. Polacy są wiernymi konsumentami dżemów i od lat smakiem numerem jeden w tej kategorii jest dżem truskawkowy. Zaraz za truskawką królują takie warianty smakowe jak: brzoskwinia, wiśnia, czarna porzeczka, malina, śliwka, owoce leśne, jagoda, pomarańcza i gruszka. Jednak około 70 proc. całej sprzedaży dżemów i konfitur w Polsce przypada na cztery pierwsze podstawowe smaki. Poza tym polscy konsumenci są coraz bardziej zainteresowani produktami prozdrowotnymi, zawierającymi naturalne składniki oraz dużą ilość owoców – wynika z danych firmy Euromonitor.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI