Polacy wydają coraz więcej na dżemy i konfitury

Autor: www.sadyogrody.pl 09 lutego 2017 15:10

Polacy wydają coraz więcej na dżemy i konfitury fot. shutterstock

W 2016 r. Polacy wydali na dżemy i konfitury 361,7 mln zł, z kolei rok wcześniej wartość tego sektora sięgnęła 350,1 mln zł. Liderami segmentu dżemów w naszym kraju są takie firmy jak: Agros Nova, Stovit Group, Mont Blanc-Materne, PPUH PUH Sp z.o.o. oraz Dawtona ZPOW - wynika z danych firmy Euromonitor.

Wartość polskiego rynku dżemów od kilku lat subtelnie rośnie. Sektor ten jest zdominowany przez markę Łowicz, która w 2015 r. przeszła z firmy Agros Nova w ręce Grupy Maspex.

- Rynek dżemu truskawką stoi. Polacy są wiernymi konsumentami dżemów i od lat smakiem numerem jeden w tej kategorii jest dżem truskawkowy. Zaraz za truskawką królują takie warianty smakowe jak: brzoskwinia, wiśnia, czarna porzeczka, malina, śliwka, owoce leśne, jagoda, pomarańcza i gruszka. Jednak około 70 proc. całej sprzedaży dżemów i konfitur w Polsce przypada na cztery pierwsze podstawowe smaki. Poza tym polscy konsumenci są coraz bardziej zainteresowani produktami prozdrowotnymi, zawierającymi naturalne składniki oraz dużą ilość owoców – wynika z danych firmy Euromonitor.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.