Polacy coraz chętniej sięgają po soki NFC

Autor: www.sadyogrody.pl 30 listopada 2015 14:42

Polacy coraz chętniej sięgają po soki NFC Rośnie spożycie soków NFC w Polsce/ fot. Fotolia

Od 2010 do 2014 r. spożycie soków NFC w naszym kraju dynamicznie wzrosło - o blisko 58 proc., wobec średniego wzrostu w Europie wynoszącego około 13 proc. - Stanowią one już 15,4 proc. udziału w polskim rynku soków, który jeszcze wykazuje duży potencjał wzrostu. W przypadku segmentu przetworów warzywnych można wskazać na rozwój kategorii minimalnie przetworzonych sałat, także z dodatkiem składników do szybkiego przyrządzenia sałatek - mówi dr hab. Krystyna Rejman, członek rady naukowej programu „Wiem, co Wybieram”.

Konsumenci coraz bardziej doceniają oznaczenia na opakowaniach produktów spożywczych. Chcą oni dokonywać świadomych zakupów oraz mieć pewność, że dany produkt pochodzi od sprawdzonych dostawców. - Z tego prostego powodu logo Programu „Wiem, co Wybieram” jest doskonałą wskazówką dla konsumentów, ponieważ ułatwia im wybór produktów, w których zawartość kwasów tłuszczowych nasyconych, typu trans, soli (sodu) oraz cukru są zgodne z międzynarodowymi zaleceniami żywieniowymi.

Zdaniem ekspertów przetwory owocowe i warzywne to produkty odpowiadające potrzebom Polaków. Ich regularna konsumpcja pomaga w spełnieniu zalecanego, dziennego spożycia owoców i warzyw przez Światową Organizację Zdrowia. Warto również zauważyć, że Program „Wiem, co Wybieram” rekomenduje spożycie wszystkich świeżych, suszonych i mrożonych owoców oraz warzyw (bez dodatków), soków owocowych o zawartości minimum 98 proc. soku i bez dodatku cukru, przetworów owocowych i warzywnych bez dodatku cukru, oraz o niskiej zawartości sodu (soli), nasyconych kwasów tłuszczowych i typu trans, a także sałatek zawierających minimum 70 proc. owoców lub warzyw - mówi dr hab. Krystyna Rejman, członek rady naukowej programu „Wiem, co Wybieram”.

Jej zdaniem profilaktyczna siła warzyw i owoców oraz zdrowych przetworów wynika z ich wysokiej wartości odżywczej i dużego potencjału antyoksydacyjnego, czyli zdolności do neutralizacji groźnych dla zdrowia wolnych rodników. Ta grupa żywności jest niezbędnym składnikiem naszej diety, ponieważ dostarcza nam błonnika pokarmowego, wielu witamin, składników mineralnych, a przede wszystkim rożnych prozdrowotnych substancji bioaktywnych, np. flawonoidów, polifenoli oraz  fitosteroli.

Misją Choices International jest zachęcanie konsumentów do dokonywania zdrowszych wyborów przy półce sklepowej podczas codziennych zakupów produktów spożywczych. - Konsumenci widząc logo „Wiem, co Wybieram” na opakowaniu mają pewność, że ilość tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych typu trans oraz soli i cukru w tym produkcie spełnia międzynarodowe zalecenia żywieniowe i odpowiada kryteriom stworzonym dla Polski, a więc warto go wybrać spośród innych jemu podobnych na półce sklepowej. Na świecie logo programu Choices International ma już około 7 000 produktów żywnościowych od ponad 120 producentów - dodaje dr hab. Krystyna Rejman.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.