Polacy coraz chętniej sięgają po soki NFC

Autor: www.sadyogrody.pl 30 listopada 2015 14:42

Polacy coraz chętniej sięgają po soki NFC Rośnie spożycie soków NFC w Polsce/ fot. Fotolia

Od 2010 do 2014 r. spożycie soków NFC w naszym kraju dynamicznie wzrosło - o blisko 58 proc., wobec średniego wzrostu w Europie wynoszącego około 13 proc. - Stanowią one już 15,4 proc. udziału w polskim rynku soków, który jeszcze wykazuje duży potencjał wzrostu. W przypadku segmentu przetworów warzywnych można wskazać na rozwój kategorii minimalnie przetworzonych sałat, także z dodatkiem składników do szybkiego przyrządzenia sałatek - mówi dr hab. Krystyna Rejman, członek rady naukowej programu „Wiem, co Wybieram”.

Konsumenci coraz bardziej doceniają oznaczenia na opakowaniach produktów spożywczych. Chcą oni dokonywać świadomych zakupów oraz mieć pewność, że dany produkt pochodzi od sprawdzonych dostawców. - Z tego prostego powodu logo Programu „Wiem, co Wybieram” jest doskonałą wskazówką dla konsumentów, ponieważ ułatwia im wybór produktów, w których zawartość kwasów tłuszczowych nasyconych, typu trans, soli (sodu) oraz cukru są zgodne z międzynarodowymi zaleceniami żywieniowymi.

Zdaniem ekspertów przetwory owocowe i warzywne to produkty odpowiadające potrzebom Polaków. Ich regularna konsumpcja pomaga w spełnieniu zalecanego, dziennego spożycia owoców i warzyw przez Światową Organizację Zdrowia. Warto również zauważyć, że Program „Wiem, co Wybieram” rekomenduje spożycie wszystkich świeżych, suszonych i mrożonych owoców oraz warzyw (bez dodatków), soków owocowych o zawartości minimum 98 proc. soku i bez dodatku cukru, przetworów owocowych i warzywnych bez dodatku cukru, oraz o niskiej zawartości sodu (soli), nasyconych kwasów tłuszczowych i typu trans, a także sałatek zawierających minimum 70 proc. owoców lub warzyw - mówi dr hab. Krystyna Rejman, członek rady naukowej programu „Wiem, co Wybieram”.

Jej zdaniem profilaktyczna siła warzyw i owoców oraz zdrowych przetworów wynika z ich wysokiej wartości odżywczej i dużego potencjału antyoksydacyjnego, czyli zdolności do neutralizacji groźnych dla zdrowia wolnych rodników. Ta grupa żywności jest niezbędnym składnikiem naszej diety, ponieważ dostarcza nam błonnika pokarmowego, wielu witamin, składników mineralnych, a przede wszystkim rożnych prozdrowotnych substancji bioaktywnych, np. flawonoidów, polifenoli oraz  fitosteroli.

Misją Choices International jest zachęcanie konsumentów do dokonywania zdrowszych wyborów przy półce sklepowej podczas codziennych zakupów produktów spożywczych. - Konsumenci widząc logo „Wiem, co Wybieram” na opakowaniu mają pewność, że ilość tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych typu trans oraz soli i cukru w tym produkcie spełnia międzynarodowe zalecenia żywieniowe i odpowiada kryteriom stworzonym dla Polski, a więc warto go wybrać spośród innych jemu podobnych na półce sklepowej. Na świecie logo programu Choices International ma już około 7 000 produktów żywnościowych od ponad 120 producentów - dodaje dr hab. Krystyna Rejman.

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI