Polacy coraz chętniej sięgają po eko-żywność

Autor: www.sadyogrody.pl 26 sierpnia 2016 12:05

Polacy coraz chętniej sięgają po eko-żywność fot. materiały prasowe

Polacy coraz bardziej cenią zdrową żywność: naturalną, świeżą, z pewnego źródła, z certyfikatem i dobrej marki – to wynik badania zrealizowanego przez Ośrodek Ewaluacji, zatytułowanego „Kogo nęci zdrowie jedzenie” - informują przedstawiciele Stowarzyszenia Polska Ekologia.

Na certyfikowaną żywność zwraca uwagę już 34 proc. Polaków - informują eksperci Stowarzyszenia Polska Ekologia.

- Ekologiczne metody produkcji żywności przyczyniają się do ochrony zdrowia społeczeństwa, pozwalają zachować bioróżnorodność środowiska, zgodnie z hasłem: Euroliść symbolem najwyższej jakości produktu - informacją przedstawiciele Polskiej Ekologii.

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia” skupia osoby i firmy zajmujące się produkcją żywności z surowców ekologicznych certyfikowanych. Ideą naczelną Stowarzyszenia jest reprezentowanie całej branży żywności ekologicznej, przy aktywnej pracy na rzecz rozwoju eko-rynku. Przez blisko 10 lat funkcjonowania Stowarzyszenie zorganizowało wiele akcji promujących najbardziej wartościową polską żywność w kraju i za granicą. Od 2015 roku realizuje 3-letnią kampanię promocji polskiej żywności ekologicznej w USA, Japonii i Singapurze. Prezesem tej organizacji jest Paweł Krajmas.

Do Stowarzyszenia Polska Ekologia należy firma Owocowy dom - która jest młodym polskim przedsiębiorstwem o rodzimym kapitale. Firma produkuje ekologiczne dżemy i konfitury, które powstają w Polsce z certyfikowanych ekologicznych owoców, uprawianych głównie na terenie województwa świętokrzyskiego, lubelskiego i podlaskiego.

- Przetwarzamy owoce pochodzące wyłącznie z polskich, certyfikowanych EKO plantacji. Jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi sprawdzonymi plantatorami. Każdy z powstających u nas BIO produktów zawiera minimum 80 proc. owoców i niecały 1 proc. przypraw. W tym sezonie mamy 3  hity: dżem  z czereśni z tymiankiem, konfiturę z borówki amerykańskiej oraz 100 proc. sok z niej – mówi dr Marcin Schodnik, prezes firmy.

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI