Polacy coraz chętniej sięgają po bakalie

Autor: www.sadyogrody.pl 01 grudnia 2017 15:24

Polacy coraz chętniej sięgają po bakalie fot. shutterstock

Rynek bakalii paczkowanych w Polsce wart jest ponad 900 mln zł. Co ciekawe to popyt na prozdrowotne batony z dodatkiem bakalii był i jest jednym z wiodących motorów napędzających inwestycje w sektorze w ostatnich latach.

Wraz z upowszechnianiem się trendów prozdrowotnych i zainteresowaniem konsumentów tego typu produktami w ich codziennej diecie, rośnie również rynek bakalii.

Suszone owoce, orzechy i ziarna nie są już postrzegane przez pryzmat sezonowości i kategorię wypieków. Stały się modną, codzienną przekąską, wpisującą się w potrzeby ukierunkowanego na zdrowie konsumenta.

Według badań firmy Mintel, prawie połowa respondentów w Polsce (47%), deklaruje, że w ciągu sześciu miesięcy do maja 2017 roku jadła orzechy prażone, natomiast niemal czterech na dziesięciu (36%) jadło orzechy nieprażone. Świadomi konsumenci coraz chętniej sięgają po zdrowsze przekąski, zarówno pomiędzy posiłkami, jak i zamiast niektórych posiłków, jako szybki zastrzyk energii w ciągu dnia. Wpisuje się to w rosnące zainteresowanie zdrowiem i dobrym samopoczuciem, a w efekcie lepszymi nawykami żywieniowymi. W trzecim kwartale 2017 roku, aż 42% Polaków (46% kobiet vs 37% mężczyzn) zgodziło się ze stwierdzeniem, że są gotowi, aby zmienić swój styl życia na zdrowszy.

- W rezultacie, skala i tempo innowacji w segmencie przekąsek na bazie orzechów, ziaren i suszonych owoców rośnie w skali globalnej, przede wszystkim w obszarze nowych smaków (np. różne polewy i przyprawy o profilach słodkich i niesłodkich), nowych dodatków (np. mieszanki z precelkami lub kawałkami sera, co prowadzi do przenikania się kategorii produktowych), a także poręcznych, jednoporcjowych opakowań – mówi Honorata Jarocka, senior food and drink analyst w firmie Mintel. 

Rynek bakalii otrzymał duży impuls do wzrostów wraz z globalnym rozpowszechnianiem się trendów prozdrowotnych, rozumianych jako chęć konsumentów by spożywać produkty niskoprzetworzone, z czystą etykietą, bez dodatku cukru.

- Kariera suszonych owoców i orzechów, którą obserwujemy na polskim rynku w ostatnich latach jest naprawdę spektakularna – od produktu sezonowego, dodawanego głównie do świątecznych wypieków, po pełnoprawną i całoroczną przekąskę i dodatek do nowoczesnych kulinariów. Bakalland wszedł także na rynek batonów zbożowo-bakaliowych, które również są beneficjentami prozdrowotnych tendencji. Zyskaliśmy na tym kroku bardzo. Zainwestowaliśmy kilkadziesiąt milionów złotych w nowe linie produkcyjne, magazyny oraz promocję marki - mówi Marek Moczulski, prezes zarządu Grupy Bakalland.

Jego zdaniem bakalie i batony zbożowe to autentyczny „must have” każdego świadomego konsumenta, który żyje aktywnie i zwraca uwagę na swoją dietę. - Tacy odbiorcy napędzają naszą firmę i są dla nas inspiracją do dalszego rozwoju. Nasze nowości, szczególnie w segmencie batonów zbożowych i przekąsek, pozwalają nam także na rozszerzenie grupy docelowej o młodszych konsumentów. Tym samym marka, która niegdyś kojarzyła się z tradycyjnymi wypiekami, staje się dynamiczna i pełna pozytywnej energii - dodaje Marek Moczulski.

Leszek Wąsowicz, prezes Helio zapewnia, że kierowana przez niego spółka od zawsze stawiała na zdrową dietę, dostrzegając jej potencjał w kontekście kluczowego asortymentu, tj. bakalii. - Wraz z modą na bycie fit, eksplodowała też moda na bakalie doskonale wpisujące się w zdrowy tryb życia. Nic dziwnego, wszak są prawdziwą bombą pozytywnych wartości odżywczych, a do tego kuszą smakiem. Niska zawartość sodu, bogate w błonnik, białko roślinne, potas, witaminy, liczne składniki mineralne, czy niski  indeks glikemiczny – to najczęściej wymieniane atuty przez dietetyków. Sprawdzają się zatem w dietach niskosodowych, redukcyjnych, polecane dla sportowców, diabetyków czy osób zmagających się z miażdżycą lub nadciśnieniem – mówi Leszek Wąsowicz, prezes Helio.

Piotr Bieliński, prezes zarządu Atlanty Poland również zauważa, że polscy konsumenci spożywają bakalie jako zdrowe przekąski, które są alternatywą dla bardziej ubogich w wartości odżywcze słodyczy. - Bacznie obserwujemy trendy rynkowe i koncentrujemy się na realizacji celów, które w pełni się z nimi pokrywają. W związku z tym nasza oferta poszerzyła się o tzw. bakalie funkcjonalne czyli mixy bakalii skierowane do ludzi aktywnych, którzy prowadzą zdrowy i higieniczny tryb życia – dodaje szef Atlanty Poland.

W 2017 roku firma rozpoczęła produkcję batonów, które stanowią źródło magnezu, białka oraz energii płynącej z guarany.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.