Perspektywy rozwoju rynku cydru w Polsce są obiecujące

Autor: Puls Biznesu 12 stycznia 2015 09:59

Perspektywy rozwoju rynku cydru w Polsce są obiecujące Cydr będzie motorem wzrostu rynku wina w kolejnych latach

Zdaniem ekspertów cydr będzie motorem wzrostu w najbliższych latach. Analitycy KPMG oceniają potencjał polskiego rynku cydru i perry na 30-40 mln litrów. Dla porównania: w 2013 r. Polacy kupili wina gronowe o wartości 2,6 mld zł - ilościowo o 56 proc. więcej niż w 2004 r. - informuje Puls Biznesu.

Jak informuje Puls Biznesu w 2013 r. Polacy kupili 142,5 mln litrów win gronowych i 84 mln litrów owocowych - podaje KPMG w raporcie. Z odsieczą przyszli producenci cydru, który jest rynkową nowinką w Polsce, choć w Europie pijano go już w starożytności. Zdaniem ekspertów branży cydr ratuje kategorię, a więc i wpływy do budżetu, kompensując spadek sprzedaży win gronowych.

Jacek Jantoń przypomina, że stawka akcyzy na cydr jest niższa niż w przypadku wina i innych napojów fermentowanych (odpowiednio: 97 i 158 zł za hektolitr gotowego wyrobu). Dyrektor Elżbieta Pawłowska z Krajowej Rady Winiarstwa przyznaje, że czasy dynamicznego wzrostu rynek wina ma już za sobą. Jej zdaniem firmy winiarskie przestawiają się na produkcję cydru. Z raportu KPMG wynika, że mają rację. W 2013 r. Polacy wydali na cydr 19 mln zł, kupując 2 mln litrów jabłkowego trunku - podaje KPMG. W 2014 r. rynek miał urosnąć siedmiokrotnie (do 14 mln litrów), a w kolejnym - jeszcze o 50 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM