Perspektywy rozwoju rynku cydru w Polsce są obiecujące

Autor: Puls Biznesu 12 stycznia 2015 09:59

Perspektywy rozwoju rynku cydru w Polsce są obiecujące Cydr będzie motorem wzrostu rynku wina w kolejnych latach

Zdaniem ekspertów cydr będzie motorem wzrostu w najbliższych latach. Analitycy KPMG oceniają potencjał polskiego rynku cydru i perry na 30-40 mln litrów. Dla porównania: w 2013 r. Polacy kupili wina gronowe o wartości 2,6 mld zł - ilościowo o 56 proc. więcej niż w 2004 r. - informuje Puls Biznesu.

Jak informuje Puls Biznesu w 2013 r. Polacy kupili 142,5 mln litrów win gronowych i 84 mln litrów owocowych - podaje KPMG w raporcie. Z odsieczą przyszli producenci cydru, który jest rynkową nowinką w Polsce, choć w Europie pijano go już w starożytności. Zdaniem ekspertów branży cydr ratuje kategorię, a więc i wpływy do budżetu, kompensując spadek sprzedaży win gronowych.

Jacek Jantoń przypomina, że stawka akcyzy na cydr jest niższa niż w przypadku wina i innych napojów fermentowanych (odpowiednio: 97 i 158 zł za hektolitr gotowego wyrobu). Dyrektor Elżbieta Pawłowska z Krajowej Rady Winiarstwa przyznaje, że czasy dynamicznego wzrostu rynek wina ma już za sobą. Jej zdaniem firmy winiarskie przestawiają się na produkcję cydru. Z raportu KPMG wynika, że mają rację. W 2013 r. Polacy wydali na cydr 19 mln zł, kupując 2 mln litrów jabłkowego trunku - podaje KPMG. W 2014 r. rynek miał urosnąć siedmiokrotnie (do 14 mln litrów), a w kolejnym - jeszcze o 50 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.