Pepees, producent skrobi ziemniaczanej, chce wejść na chiński rynek

Autor: www.sadyogrody.pl 16 kwietnia 2015 15:01

Pepees, producent skrobi ziemniaczanej, zanotował w 2014 r. 21,9 proc. wzrost eksportu na wolumenie sprzedaży z 5787 ton w 2013 r. do 7056 ton w 2014 r. Wciąż bardzo silną pozycję w strukturze eksportu stanowią kraje wschodniej Europy. Wśród nowych odbiorców zaznacza się pomału obecność takich krajów jak: Australia, Peru czy RPA. Jednak zarząd Pepeesu marzy o wejściu na rynek chiński.

Celem Pepeesu na najbliższe miesiące i lata jest wzmocnienie sprzedaży na bazie odbiorców w Korei, USA, RPA i Ameryce Płd. Jednak priorytetem Pepeesu jest zbudowanie wspólnego porozumienia firm polskich w celu umożliwienia sprzedaży skrobi w Chinach.

- Obecnie barierą wejścia na chiński rynek są bardzo wysokie cła, przez które nasza potencjalna sprzedaż tam byłaby po prostu nierentowna. Dlatego zachęcamy innych polskich producentów skrobi do rozmów na temat współpracy, bo w pojedynkę będzie to bardzo trudne do wykonania. Chiny to ogromny rynek, jest więc o co walczyć  - mówi Wojciech Faszczewski, prezes zarządu Pepees.

Obecnie Pepees eksportuje 5,1 proc. swojej produkcji na Litwę, 6,6 proc. na Białoruś, 10,7 proc. do USA, 12,1 proc. na Łotwę, do Kazachstanu 13,4 proc., do Rosji 15,2 proc., do Korei Południowej 16,9 proc., 20 proc. na pozostałe rynki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI