PBC promowało borówkę i borówkowe piwo podczas Global Berry Congress

Autor: www.sadyogrody.pl/pr 22 marca 2018 10:17

PBC promowało borówkę i borówkowe piwo  podczas Global Berry Congress Global Berry Congress fot. materiały prasowe

Polish Berry Cooperative promuje borówkę i borówkowe piwo z Browaru Stu Mostów podczas Global Berry Congress, który odbywał się dniach 19-21 marca w Rotterdamie. To najważniejsze coroczne wydarzenie branży, tzw. Jagodowe Davos.

Kongres rozpoczęło przyjęcie, na którym goście z całego świata mieli okazję degustować borówkowe piwa SALAMANDER Blueberry Berliner Weisse i ART#16 Blueberry Foreign Extra Stout Nitro. Uwarzyli je we Wrocławiu piwowarzy Browaru Stu Mostów i plantatorzy Polish Berry Cooperative –  polscy liderzy eksportowej ekspansji i promotorzy branżowej współpracy.

- Od lat budujemy most pomiędzy piwem i owocami. Jesteśmy dziś jednym z najbardziej doświadczonych w Polsce browarów wykorzystujących owoce jako dodatek. Bardzo cenne jest dla nas browarników doświadczenie plantatorów, ich wiedza na temat walorów i doboru odmian - mówi Arletta Ziemian z Browaru Stu Mostów. Obie branże łączy jakościowe podejście i produktowa innowacyjność. Nasze wspólne borówkowe piwo nagazowane azotem jest kapitalnym tego przykładem – dodaje.

- Piwo rzemieślnicze, podobnie jak polskie borówki, jest dziś naszą eksportową wizytówką. Na pewno pojawi się temat nowych regionów produkcyjnych oraz wpływu Brexitu na eksport owoców jagodowych, w tym z Polski – mówi Agata Małkiewicz, dyrektor sprzedaży Polish Berry Cooperative.

W latach 1995-2016 światowa produkcja owoców borówki wzrosła 20 krotnie. Polska stała się ważnym jej producentem. Borówka jest dziś drugim pod względem wartości eksportu owocem w Polsce.

Większość kierowana jest do krajów Unii Europejskiej (ponad 80 proc.), znaczącym odbiorcą jest Azja, m.in. Singapur, Malezja, Hongkong, Japonia. Branży udało się stworzyć modę na polską borówkę. Rok 2018 zapowiada się jako rok ekspansji polskich producentów w Indonezji, Indiach i w Wietnamie.  - Osobiście liczę na to, że zostanie poruszony temat wyzwań, z jakimi musimy się zmierzyć w przyszłości na rynku owoców jagodowych. Takim wyzwaniem jest wzrost światowej produkcji borówki i związana z tym konieczność intensyfikacji działań promocyjnych ukierunkowanych na wzrost spożycia tych owoców - mówi Dominika Kozarzewska, Prezes Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”, członek PBC.

Zmiany w borówkowym świecie nabrały tempa. O globalnej eksplozji produkcji niebieskich jagód wiele mówiło się już podczas tegorocznej Konferencji Borówkowej w Polsce. Okresy w roku, gdy jeden kraj dominował w światowej podaży owoców borówki też powoli odchodzą w przeszłość – dodaje.  Polish Berry Cooperative łączy wiodące grupy producenckie. Jest największym producentem borówki w Europie, liderem polskiej ekspansji w Azji i promotorem nowego standardu zbioru borówki wysokiej.

Browar Stu Mostów jest polskim liderem w eksporcie i ilości międzynarodowych kooperacji. Współpracuje z czołówką europejskich browarów: Camba, Jopen, De Molen, Naparbier, Brewski, Galway Bay, Siren. Browar od lat buduje też most pomiędzy piwem i owocami. Jest dziś jednym z najbardziej doświadczonych w Polsce browarów wykorzystujących owoce jako dodatek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM