Mintel: Polscy konsumenci doceniają walory certyfikowanej żywności organicznej

Autor: www.sadyogrody.pl 03 marca 2017 15:16

Mintel: Polscy konsumenci doceniają walory certyfikowanej żywności organicznej Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel/ fot. PTWP

- Konsumenci w Polsce są coraz bardziej świadomi, czego efektem są bardziej przemyślane wybory żywieniowe. Co ciekawe, również doceniają walory certyfikowanej żywności organicznej i rozumieją, dlaczego taka żywność z reguły ma wyższą cenę - zapewnia Honorata Jarocka, analityk food and drink w Mintel.

Dane konsumenckie firmy Mintel wskazują, że dwóch na dziesięciu Polaków deklaruje gotowość do zapłacenia wyższej ceny za organiczne produkty żywnościowe. Informacja o tym, że dany produkt jest organiczny często utożsamiania jest z prozdrowotnością, a także dodatkowymi benefitami w kontekście bezpieczeństwa żywności. - Na przykład 44 proc. polskich respondentów zgadza się ze stwierdzeniem, że organiczne owoce i warzywa są bezpieczniejsze z uwagi na brak pestycydów. Organiczne warianty są szczególnie pożądane w kategorii żywności dla niemowląt i małych dzieci. Prawie sześciu na dziesięciu rodziców w Polsce mówi o tym, że warto zapłacić więcej za organiczne odpowiedniki w tej kategorii - mówi Honorata Jarocka.

Zdaniem ekspertki firmy Mintel edukacja konsumentów i działania promocyjne pozytywnie wpływają na zainteresowanie produktami organicznymi w Polsce. - Dodatkowym bodźcem jest coraz większa dostępność takich produktów, również pod marką własną, czego przykładem jest linia Tesco Organic czy Rossmann EnerBio. Ciekawym kierunkiem jest także rozszerzanie portfolio znanych marek masowych o alternatywy organiczne, np. Kawa Inka Bio, Groszek Bio Bonduelle oraz Mleko Ekologiczne Piątnica - zapewnia Honorata Jarocka.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI