KUPS ruszyła z kampanią promująca system jakości Certyfikowany Produkt

Autor: www.sadyogrody.pl / pr 07 marca 2019 10:13

KUPS ruszyła z kampanią promująca system jakości Certyfikowany Produkt fot. pr

Konsumenci są coraz bardziej świadomi, że to co spożywają ma realny wpływ na funkcjonowanie ich organizmu. 85% badanych deklaruje, że zwraca uwagę na informacje zawarte na etykiecie właśnie pod kątem wpływu danego produktu na zdrowie. Odpowiedzią branży owocowo-warzywnej na te potrzeby jest system jakości Certyfikowany Produkt (CP).

Znak jakości CP na produkcie gwarantuje kupującym, że sięgają po produkt o wysokiej wartości odżywczej, a producentom ułatwia wyróżnienie ich artykułów na sklepowej półce. Ich rozpoznawalność zwiększy także kampania promująca system jakości Certyfikowany Produkt (CP) – w tym reklama w TV i VOD oraz działania PR.

Szeroka oferta produktów spożywczych powoduje, że konsumenci mają problem z łatwym odnalezieniem tych najbardziej wartościowych. 1/3 respondentek (29%) nie uważa informacji podanych na ich etykiecie za wiarygodne, czyli sądzi, że produkt nie zawsze ma takie cechy i skład, jak zapewnia producent. Badane bardziej ufają produktom posiadającym certyfikat – aż 87% z nich wybrałoby produkt certyfikowany, nawet jeśli byłby on droższy.

Odpowiedzią branży owocowo-warzywnej na potrzeby współczesnego konsumenta jest wprowadzony przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) system jakości Certyfikowany Produkt (CP). Znak jakości CP na opakowaniu to gwarancja, że kupujący sięga po produkt z owoców i warzyw o wysokiej wartości odżywczej, do którego nie dodano żadnych cukrów oraz substancji słodzących (słodzików), a pożądaną słodycz osiągnięto poprzez skład produktu w oparciu o naturalne surowce, oraz że nie dodano do niego żadnych substancji konserwujących, barwników ani aromatów innych niż pochodzące z owoców lub warzyw. Jedną z możliwości po uzyskania Certyfikatu Jakości CP jest opatrzenie produktu oświadczeniami żywieniowymi i zdrowotnymi (zgodnie z przepisami unijnymi), które wynikają z jego składu. Dzięki temu konsumenci otrzymują – podaną w przystępny sposób – informację na temat tego, jakie substancje odżywcze dany produkt zawiera oraz jaki jest ich wpływ na organizm człowieka.

- Dla przedsiębiorców opatrzenie swoich produktów logotypem systemu jakości Certyfikowany Produkt (CP) oznacza możliwość wyróżnienia ich spośród innych, dostępnych na rynku poprzez wyraźne oznakowanie, które w jasny i prosty sposób komunikuje ich wysoką wartość odżywczą. Potwierdzają to sami konsumenci – dla 92% badanych znak jakości CP jest czytelny i przydatny. Inną korzyścią z przystąpienia do systemu jakości Certyfikowany Produkt (CP) jest kampania promująca system CP w mediach, która – poprzez promowanie logotypu CP zwiększa jednocześnie rozpoznawalność produktów, które posiadają go na etykiecie - mówi Barbara Groele, Sekretarz Generalny KUPS.

System jakości Certyfikowany Produkt (CP) promuje kampania pod nazwą „Promocja certyfikacji innowacyjnych przetworów z owoców i warzyw”. Obejmuje ona działania skierowane do konsumentów, przedsiębiorców oraz środowisk naukowych i opiniotwórczych. W jej ramach startuje właśnie kampania reklamowa w kanale VOD, z planowaną liczbą ok. 9 mln odsłon. Spoty promujące system jakości CP wyświetlane będą także na ekranach, w 28 lokalizacjach jednej z sieci handlowych.

Dodatkowo dokonujący zakupów online klienci otrzymają ulotki wyjaśniające korzyści z sięgania po produkty oznaczone logotypem CP. Otrzymają je również konsumenci w ramach zaplanowanych spotkań bezpośrednich. Ważnym elementem promocji są także skierowane do prasy i internetu działania Public Relations. Merytoryczny nadzór nad wszystkimi materiałami powstającymi w ramach kampanii objęli przedstawiciele środowiska naukowego, którzy biorą też udział w wydarzeniach naukowych skierowanych do przedstawicieli środowisk opiniotwórczych, w tym zajmujących się tematyką żywienia i zdrowia publicznego. Z kolei na stworzonej specjalnie stronie internetowej konsumenci mogą zapoznać się produktami, które już uzyskały certyfikat CP. Producenci znajdą na niej natomiast informacje na temat tego, jak przystąpić do systemu jakości CP oraz szczegółowe wymagania, jakie muszą spełniać objęte nim produkty.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.