KUPS promuje spożycie soków i musy owocowo-warzywe

Autor: www.sadyogrody.pl 16 kwietnia 2015 07:17

Ruszyła nowa kampania promocyjno – informacyjna Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków pod hasłem „Soki i musy – witaminy w smart formie”. Trzyletni program ma uświadomić rodzicom, że soki i musy owocowo-warzywne to wygodny sposób na wzbogacenie codziennej diety o witaminy. Kampania obejmie pięć rynków: polski, czeski, litewski, rumuński i słowacki.

Badania wskazują, że spożycie soków na pięciu rynkach objętych kampanią jest w większości znacznie poniżej średniej unijnej oraz zauważalna jest duża dysproporcja między spożyciem soków w stosunku do krajów Europy Zachodniej. Jak wynika z raportu AIJN 2013 Liquid Fruit, Market Report przeciętny Polak wypija ok. 11,7 litrów soków na rok na osobę, co daje średnio ok. 32 ml soku na osobę dziennie, czyli szklankę na tydzień. Tymczasem rekomendowana przez ekspertów do spraw żywienia ilość soku na dzień to 200 ml. Dla porównania mieszkaniec Wielkiej Brytanii wypija ok. 17 litrów soków na rok, Niemiec – ok. 22 litrów, a Norweg około 30 litrów. Musy z kolei stanowią nową kategorię na większości z pięciu rynków objętych kampanią, ich spożycie oraz świadomość na temat ich właściwości będzie przez nasze działania budowana.  

– Soki i musy owocowo-warzywne mogą stanowić element zbilansowanej, bogatej w witaminy i składniki odżywcze diety. Dlatego Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków jest zaangażowane w ich popularyzację i edukację na temat zbilansowanego odżywiania. Kampania „Soki i musy – witaminy w SMART formie” jest kontynuacją poprzednich działań Stowarzyszenia promujących właściwe nawyki żywieniowe,  szczególnie  poprzez działania związane z ideami programu „5 porcji warzyw, owoców lub soku" – mówi Barbara Groele, Sekretarz Generalny KUPS – Ta kampania jest dla nas wyjątkowa, głównie ze względu na jej skalę. Oprócz tego bardzo istotne jest to, że działania obejmują równocześnie aż pięć rynków, dotyczą nie tylko soków, ale również musów, jako nowego produktu. U progu rozpoczęcia kampanii mamy nadzieję na jej powodzenie i duży wzrost świadomości konsumentów na temat wartości soków i musów – dodaje.

Kampania jest skierowana przede wszystkim do matek, czyli głównych osób decydujących o diecie swoich dzieci oraz do dzieci, dla których technologie „smart” są czymś zastanym, a zatem zupełnie naturalnym.

Kampania jest finansowana głównie z budżetu Unii Europejskiej oraz Rzeczpospopolitej Polskiej, jak również ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw stanowiących wkład własny KUPS.

Podobał się artykuł? Podziel się!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI