KUPS: Konsument oczekuje naturalnego składu produktu spożywczego

Autor: www.sadyogrody.pl/pr 11 czerwca 2019 08:09

KUPS: Konsument oczekuje naturalnego składu produktu spożywczego fot. shutterstock

Poszukiwanie produktów o prozdrowotnych właściwościach jest jednym z najważniejszych trendów konsumenckich kształtujących branżę spożywczą w ostatnich latach. Klienci chętniej sięgają po artykuły, które pozytywnie wpływają na zdrowie. Zwiększający się popyt na nie wyznacza kierunek działania producentom, którzy już posiadają naturalne przetwory w swoich ofertach, a także tym, którzy szukają nowych obszarów rozwoju swoich marek.

Kupujący coraz częściej sięgają po produkty, które mogą wpływać pozytywnie na funkcjonowanie organizmu. Potwierdzają to wyniki badań, przeprowadzone wśród świadomej grupy konsumenckiej, jaką są matki – aż 70% z nich czyta skład produktów, zaś 51% z nich zwraca dodatkowo uwagę na tabelę wartości odżywczych. Branża spożywcza, w tym przetwórstwa owocowo-warzywnego, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów poprzez proponowanie nowych, naturalnych wyrobów, jednak klienci nie zawsze są tego świadomi. Przykładowo, choć 95% matek wie, że soki zawierają witaminy, tylko 38% z nich jest świadomych, że znajdziemy w nich również antyoksydanty. To pokazuje, że potrzebna jest dalsza, przykuwająca uwagę komunikacja na temat realnych właściwości wyrobów owocowo-warzywnych – wyjaśnia Barbara Groele, Sekretarz Generalny KUPS. Zwraca jednocześnie uwagę, że kształtowanie świadomości konsumenckiej jest szansą biznesową dla przetwórców, gdyż edukacja w zakresie prawidłowego odżywiania wpływa finalnie na decyzje zakupowe.

Kupujący są świadomi wybranych prozdrowotnych właściwości czy wpływu poszczególnych składników na funkcjonowanie organizmu, jednak nie zawsze jest to wiedza pełna. Widać to na przykładzie witaminy C – 98% konsumentów wie, że wpływa ona pozytywnie na odporność, jednak już tylko 38% zdaje sobie sprawę z tego, że zwiększa jednocześnie przyswajalność żelaza, biorącego udział w dotlenianiu narządów i tkanek. Wyniki badań pokazują, że choć wiedza w zakresie prawidłowego odżywiania jest duża, to wymaga jeszcze uzupełnienia. Dotyczy to również produktów dostępnych w sklepie – 76% klientów żywi błędne przekonanie, że soki mogą zawierać dodatkowy cukier, 68% uważa, że są do nich dodawane konserwanty.

Wskazuje to na pewne zagubienie konsumentów w obszarze właściwego odżywiania i połączenia jego zasad z konkretnymi artykułami spożywczymi. Kupujący są wręcz bombardowani informacjami, promocjami i sprzecznymi komunikatami, i choć wzrasta popularność superfoods i naturalnych wyrobów, także regionalnych i tradycyjnych, kupujący nie zawsze są w stanie zidentyfikować je na sklepowej półce. Z drugiej strony widać tendencje, w ramach której klienci próbują bronić się przed natłokiem komunikacyjnym poprzez szukanie wiarygodnego potwierdzenia wartości odżywczych, na przykład na etykiecie – wyjaśnia Barbara Groele. Aż 85% klientów zwraca uwagę na informacje zawarte na etykiecie o wpływie danego produktu na zdrowie, zaś 90% jest zdania, że dodatkowy certyfikat, potwierdzający jakość artykułów spożywczych, byłby przydatny – dodaje.

Po przeanalizowaniu wyników badań Barbara Groele, Sekretarz Generalny KUPS, nie ma wątpliwości – Producenci, którzy chcą przykuć uwagę klientów, powinni postawić na certyfikat, będący w świadomości konsumenckiej realnym potwierdzeniem prozdrowotnych właściwości produktów. Szeroki wybór artykułów spożywczych, a także mnogość podobnych komunikatów marketingowych sprawiają, że kupujący potrzebują prostych i jasnych oznaczeń, przyciągających uwagę na sklepowej półce, takich jak certyfikat. Według deklaracji konsumentów, aż 87% z nich wybrałaby produkt z certyfikatem nawet, jeśli byłby on droższy, co pokazuje, że to nie zawsze cena jest czynnikiem determinującym decyzję o zakupie, a wysoka jakość potwierdzona oznaczeniem. Ta tendencja będzie się nasilać ze względu na pokolenie Z, które niebawem zyska siłę nabywczą. Jest to pokolenie przyzwyczajone nie tylko do natłoku informacyjnego, ale także do zasad prawidłowego odżywiania i stylu życia eko.

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.