Kotaniec o polskim rynku majonezu: Walczymy o udziały z gigantami

Autor: www.sadyogrody.pl 18 listopada 2016 14:53

Kotaniec o polskim rynku majonezu: Walczymy o udziały z gigantami fot. shutterstock

- Rynek detaliczny majonezów charakteryzuje się dużą fragmentarycznością i lokalnością. I to jest bariera dla mniejszych graczy. Mimo bardzo dobrego produktu ciężko się walczy o udziały rynkowe z takimi graczami jak Hellamnn’s czy Winiary. Nie mniej jednak walczymy i staramy się szerzyć dystrybucję w retailu - zapewnia Łukasz Kotaniec, członek zarządu firmy Kotaniec.



Zdaniem Łukasza Kotańca majonez mimo swojej sezonowości to podstawowy sos w kuchni.

- Majonez Folwark ma ugruntowaną pozycję w kanale gastronomia i HoReCa – posiadamy 24 rodzaje majonezów oraz 3 sosy majonezowe. Swoim klientom oferujemy majonezy do surówek/sałatek, kanapek wiele wariantów dekoracyjnych i o wszechstronnym zastosowaniu. Stanowią one również dobrą bazę dla szefów kuchni do przygotowywania ich własnych sosów i dresingów. To na czym się koncentrujemy to szerzenie dystrybucji w kanale detalicznym. Ze względu na specyfikę kategorii jaką jest lokalność to jedno z trudniejszych wyzwań, które przed nami stoi. Nie mniej jednak jesteśmy bardzo dobrej myśli - dodaje Łukasz Kotaniec.

Jego zdaniem moda na zdrowe odżywianie nie wyklucza używania majonezu ale większą uwagę przykłada do smaku, jakości i składu. - Polacy nadal chętnie sięgają po majonez aczkolwiek stosują go w nieco inny sposób. Poza klasycznym podkreśleniem smaku potrawy majonez stanowi bazę do innych sosów i dressingów przygotowywanych przez konsumentów - zapewnia Łukasz Kotaniec.

Kewpie Corp., producent majonezu z Japonii, poinformował, że pod koniec 2016 roku przejmie polską firmę Mosso Kwaśniewscy - producenta Majonezu Napoleońskiego.  Czy ta transakcja wpłynie na polski rynek majonezu?

- Na razie wiadomo tylko tyle ile strony poinformowały za pośrednictwem mediów. Trudno jest cokolwiek wyrokować. Naszym zadaniem w początkowym stadium nie zmieni to wiele. Takie transakcje to długi proces, którego efekty zauważalne są po co najmniej kilkunastu miesiącach. Nie sądzimy jednak, że dla największych marek takich jak Hellmans czy Winiary zmieni to cokolwiek. To co może się wydarzyć to wzmożona walka o udziały rynkowe w przypadku mniejszych graczy - dodaje Łukasz Kotaniec.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.