Kluczem do rozwoju polskiego rynku cydru jest wspieranie sadowników

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 22 maja 2015 16:28

Kluczem do rozwoju polskiego rynku cydru jest wspieranie sadowników fot. shutterstock.com

Dla rozwoju polskiego cydru konieczne jest nie tylko ustalenie definicji cydru i uregulowanie zasad jego produkcji, ale też wspieranie polskich sadowników – ocenia Robert Ogór, prezes Grupy Ambra, producenta i dystrybutora win oraz Cydru Lubelskiego - informuje www.portalspozywczy.pl.

- Drugim kluczem do rozwoju polskiego cydru jest wspieranie sadowników, umożliwienie im i ułatwienie produkowania cydru tam, gdzie jabłka są uprawiane. Tylko to zagwarantuje rozkwit produkcji i dobrobyt regionów a nie budowa ogromnych inwestycji wysysania jabłek na koncentrat. Rozkwit polskiego cydru wymaga wsparcia produkcji oraz ochrony prawnej naturalnego cydru – mówi Robert Ogór.

Jak możemy wspierać polski cydr już teraz? - Chciałbym wszystkich zachęcić do starannego czytania etykiet. Każdy konsument, sięgając po cydr powinien szukać dowodów na to, że cydr jest wyprodukowany ze świeżo tłoczonego soku. Taki cydr nie jest aromatyzowany, nie zawiera sztucznych dodatków – dodaje Artur Dubaj, główny technolog i kierownik winiarni  Grupy Ambra.

Robert Ogór podkreśla, że polski cydr nie musi przegrać z aromatyzowanymi mieszankami zawierającymi sztuczne dodatki, ale trzeba zastrzec na poziomie ustawy, że cydr produkuje się tylko ze świeżego soku. Wizja rozwoju polskiego cydru łączy się ze zmianą ustawy, przywiązaniem polskiego cydru do świeżego soku, czyli do jabłka i do sadowników.

Przedstawiciele branży obawiają się o rozwój naszego polskiego cydru, z polskich jabłek i podkreślają, że trzeba uregulować w rozsądny sposób zasady produkcji cydru.

Więcej czytaj w serwisie www.portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM