Kategoria soków 100 proc. wróci na ścieżkę wzrostu?

Autor: www.sadyogrody.pl 06 października 2016 13:10

Kategoria soków 100 proc. wróci na ścieżkę wzrostu? fot. shutterstock

Z raportu Tetra Pak „100 proc. Juice Index” wynika, że kategoria soków 100 proc. powinna wrócić na ścieżkę wzrostu pomimo spowolnienia na rynkach światowych. Jest to efekt polepszającej się sytuacji na niektórych rynkach lokalnych oraz wolniejszych spadków na dojrzałych rynkach, co prowadzi do ustabilizowania popytu na soki 100 proc. i przewidywanego wzrostu kategorii w 2018 r.

Z raportu wynika, że soki 100 proc. wciąż stanowią ważny element naszej diety. Codziennie spożywa je ponad 40 proc. badanych. Ponadto konsumenci są gotowi zapłacić więcej za soki, które kojarzą im się ze zdrowymi wyborami.

- Wyniki badań pokazują, że kategoria soków 100 proc. ma olbrzymi potencjał. Najlepszą perspektywę mają produkty odpowiadające na potrzeby konsumentów związane ze zdrowiem oraz konsumpcją poza domem. Są to trendy zauważalne przede wszystkim u pokolenia tzw. „Millenials”, uważanego obecnie za najbardziej wpływową grupę konsumentów - mówi Aleksandra Jędrzejewska, dyrektor marketingu Tetra Pak na Polskę, Czechy, Słowację i Węgry.

Według badań Nielsena konsumpcja soków, napojów i nektarów w 2015 roku w Polsce wyniosła 1,389 mld litrów, a wartość sprzedaży osiągnęła 4,240 mld zł, z czego konsumpcja soków 100 proc. wyniosła 298 mln litrów o wartości 1,206 mld zł, co daje im 22 proc. udziału w rynku. Wzrost tego segmentu rynku trwa od 2013 roku.

Na rynku soków pojawiły się już innowacyjne rozwiązania odpowiadające na ten trend – produkty na bazie warzyw, produkty w 100 proc. naturalne oraz soki 100 proc.

Produkty na bazie warzyw: Soki owocowo-warzywne z obniżoną naturalną zawartością cukru o właściwościach prozdrowotnych znalazły się na czwartym miejscu pod względem popularności soków 100 proc. na całym świecie. W 2015 r. liczba nowych produktów zawierających mieszankę owoców i warzyw potroiła się w stosunku do 2012 r.

- W ostatnich sześciu latach udział kategorii soków nie z koncentratu (NFC) w rynku wzrósł w porównaniu do produktów odtworzonych z koncentratu z 25 proc. w 2009 r. do niemal 30 proc. w 2015 r. W latach 2012 – 2015 liczba nowych produktów określanych jako „w 100 proc. naturalne” osiągnęła skumulowany roczny wskaźnik wzrostu 25 proc. - informują eksperci Tetra Pak. 

 Tetra Pak zarejestrował oddział w Polsce 29 marca 1990 roku, jednak pierwsza linia opakowaniowa Tetra Pak ruszyła rok wcześniej w zakładach Hortex w Przysusze. W Polsce działa 99 linii pakujących, 299 urządzeń dystrybucyjnych i ponad 900 urządzeń procesowych Tetra Pak. Firma oferuje kompletne linie technologiczne do produkcji mleka, przetworów mlecznych, soków i napojów owocowych i warzywnych oraz przetworów owocowo-warzywnych.

 

 

            

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI