Iglotex: Kategoria mrożonych warzyw i owoców ma duży potencjał wzrostu

Autor: MB; www.portalspozywczy.pl/ www.sadyogrody.pl 21 października 2015 08:22

Iglotex: Kategoria mrożonych warzyw i owoców ma duży potencjał wzrostu Maciej Włodarczyk, prezes Grupy Iglotex/ fot. Żelazna Studio

- Duży potencjał wzrostu widzimy w kategorii mrożonych warzyw i owoców oraz frytek. Są to kategorie, które sprzedają się głównie w miastach i kanale nowoczesnym, co jest pochodną rosnącego tempa życia w miastach oraz możliwości wyeksponowania szerszej oferty - dodaje prezes Igloteksu - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Maciej Włodarczyk, prezes Igloteksu.

Jego zdaniem ich dynamiczny wzrost wynika z rozwoju sprzedaży pod markami prywatnymi (coraz szersza oferta, wysoka jakość produktów, przystępna cena, rozwój dyskontów, marek prywatnych sieci) oraz zmiany stylu życia polskiego społeczeństwa. - Konsumpcję wspiera także promowanie tych kategorii w mediach przez czołowych producentów. Pozostałe kategorie rosną w tempie poniżej 5 proc. rocznie, a ich wzrost napędzany jest głównie przez rozwój marek prywatnych. - Z kolei rynek mrożonej ryby i zapiekanki powinien utrzymać się w naszej ocenie na stabilnym poziomie z tendencją wzrostową. Zauważalnym trendem jest rozwój sprzedaży dań gotowych, po które konsumenci sięgają coraz częściej - mówi Maciej Włodarczyk.

Prezes twierdzi, że jako spółka nie planuje rozwijać produkcji w innych kategoriach niż te, które obecnie posiada w ofercie. - Od kilku lat rozwijamy sprzedaż chłodzonych pierogów i pizzy, które nie zawierają żadnych konserwantów. Będziemy koncentrować się na rozwoju sprzedaży posiadanego asortymentu, zarówno pod markami prywatnymi dla sieci handlowych, jak i pod marką własną, realizując założenia strategii (strategiczne partnerstwo). W kategoriach produktów mrożonych, w których jesteśmy obecni, zajmujemy miejsce lidera lub wicelidera. W kategorii frytek zajmujemy trzecią pozycję - dodaje.

I zapewnia, że rynek mrożonych warzyw i owoców rozwija się najdynamiczniej, obok pizzy mrożonej, to dla Igloteksu strategiczny rynek. - Chcemy na nim silnie rosnąć. Obecnie mamy 7-8 proc. udział w rynku mrożonych warzyw, łącznie z markami własnymi. Mamy duże plany i nadzieje związane z tym rynkiem, w przyszłym roku ruszamy z kampanią marketingową naszej nowej warzywno-owocowej marki Proste Historie - zapewnia Maciej Włodarczyk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI