Iglotex chce zbudować silną markę na rynku mrożonych owoców i warzyw

Autor: www.sadyogrody.pl 28 września 2015 10:51

Iglotex chce zbudować silną markę na rynku mrożonych owoców i warzyw Maciej Włodarczyk, prezes Igloteksu/ fot. Żelazna Studio

- Rynek żywności mrożonej w Polsce ma ustabilizowaną strukturę i od paru lat nie obserwujemy spektakularnych wejść nowych graczy na rynek, przy czym jest on z pewnością atrakcyjny. Szacujemy jego wielkość na około 3,5 mld zł w cenach detalicznych. Na rynku mrożonych owoców i warzyw widzimy ogromny potencjał i miejsce dla drugiego, silnego brandu. Zamierzamy go zbudować - mówi w rozmowie z serwisem www.sadyogrody.pl Maciej Włodarczyk, prezes Grupy Iglotex.

Iglotex nie planuje rozwijać produkcji w innych kategoriach niż te, które obecnie spółka posiada w ofercie. - Od kilku lat rozwijamy sprzedaż chłodzonych pierogów i pizzy, które nie zawierają żadnych konserwantów. Będziemy koncentrować się na rozwoju sprzedaży posiadanego asortymentu, zarówno pod markami prywatnymi dla sieci handlowych, jak i pod marką własną, realizując założenia strategii (strategiczne partnerstwo). W kategoriach produktów mrożonych, w których jesteśmy obecni, zajmujemy miejsce lidera lub wicelidera. W kategorii frytek zajmujemy trzecią pozycję. Rynek mrożonych warzyw i owoców rozwija się najdynamiczniej, obok pizzy mrożonej, to dla nas strategiczny rynek, chcemy na nim silnie rosnąć. Obecnie mamy 7-8 proc. udział w rynku mrożonych warzyw, łącznie z markami własnymi. Mamy duże plany i nadzieje związane z tym rynkiem, w przyszłym roku ruszamy z kampanią marketingową naszej nowej warzywno-owocowej marki Proste Historie - mówi szef spółki.

Czy to rękawica rzucona rywalowi, grupie Hortex?

- Na rynku mrożonych owoców i warzyw widzimy ogromny potencjał i miejsce dla drugiego, silnego brandu, który chcemy zbudować. Duży potencjał drzemie w kanale nowoczesnym, gdzie dotąd nasza obecność w kategorii warzyw była najmniejsza. W rynku tradycyjnym mamy dość silną pozycję w tej kategorii, ale i ją też oczywiście chcemy wzmacniać. Nasze wejście w segment mrożonych warzyw, to nie rękawica rzucona konkurentowi, ale realizacja przyjętej strategii - zapewnia Maciej Włodarczyk, prezes Grupy Iglotex.

Czytaj również: Iglotex zakończył prace nad nową marką (video)

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI