Hortex: Sprzyjają nam prozdrowotne trendy rynkowe

Autor: www.sadyogrody.pl/ www.portalspozywczy 02 listopada 2016 15:34

Hortex: Sprzyjają nam prozdrowotne trendy rynkowe Tomasz Kurpisz, prezes Hortex/ fot. Żelazna Studio

- Staramy się wykorzystać pozytywne trendy panujące w kategoriach, w których działamy jako producenci. Zarówno rynek soków, jak i rynek mrożonek, systematycznie rosną - mówi Tomasz Kurpisz, prezes Grupy Hortex.

  1. - Rynek soków wzrósł w ostatnim roku o ok 2 proc. Zmienia się również jego struktura, coraz większy udział w strukturze sprzedaży soków, napojów i nektarów mają soki i nektary, tam gdzie my mamy duże kompetencje. Nasze udziały w całym rynku soków, nektarów i napojów sięgają obecnie 14 proc. – mówi Tomasz Kurpisz.

    Grupa Hortex zamierza się koncentrować na rozwoju kategorii soków, a także mrożonych warzyw i owoców, która przez ostatnie dwa lata wzrosła o 10 proc. Jeszcze do niedawna motorem wzrostu kategorii były private label. Obecnie zaczynają zyskiwać na znaczeniu wyroby markowe.

    - W związku z czym nasza sprzedaż również systematycznie rośnie. Jest to moim zdaniem m.in. efekt działań edukacyjnych i zmian w trendach konsumenckich. Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na to co jedzą, szukają produktów zdrowych, naturalnych. Coraz więcej konsumentów ma świadomość, że mrożone warzywa są pełnowartościowym ekwiwalentem świeżych warzyw – twierdzi Tomasz Kurpisz.

    Tomasz Kurpisz przyznaje, że trendy konsumenckie: projakościowe i pronaturalne, przekładają się na zwiększone zainteresowanie kategorią mrożonek a także dań gotowych na bazie mrożonych warzyw.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM