Hortex: Rynek mrożonych owoców i warzyw jest bardzo perspektywiczny

Autor: www.sadyogrody.pl 16 listopada 2016 15:49

Hortex: Rynek mrożonych owoców i warzyw jest bardzo perspektywiczny fot. shutterstock

- Rynek mrożonek od kilku lat ma tendencję wzrostową, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu tymi produktami wśród polskich konsumentów. Ilościowo mrożone warzywa i owoce to największa kategoria produktów mrożonych stanowiąca ponad 30 procent całości rynku. Sezon na mrożone warzywa i owoce przypada na okres od listopada do kwietnia. Blisko 70 proc. gospodarstw domowych w Polsce używa mrożonych owoców i warzyw w przygotowywaniu posiłków - zapewniają eksperci Grupy Hortex.

- Na przestrzeni ostatniego roku rynek mrożonych warzyw i owoców wzrósł o kilka procent  - 5,8 proc. ilościowo oraz 7,4 proc. wartościowo. Wzrost dotyczył wszystkich segmentów. Najszybciej (w tempie dwucyfrowym) wzrósł największy segment – mieszanek warzywnych oraz najmniejszy segment - owoców. Wartość rynku wyniosła blisko 770 mln zł przy sprzedaży ponad 92 mln kg - informuje Hortex

Hortex od kilku lat prowadzi kampanię edukacyjną, której celem jest przekonanie konsumentów do walorów mrożonych warzyw i owoców. - Budujemy pozytywny wizerunek kategorii, który jeszcze niedawno był dla niej krzywdzący z powodu braku wiedzy o całym procesie powstawania naszych produktów, o tym, że nie dodajemy do nich żadnych konserwantów, sztucznych dodatków, czy wzmacniaczy smaku. Przekonanie wśród dorosłych Polaków o tym, że mrożone warzywa i owoce nie zawierają sztucznych dodatków wzrosło o 20 procent w ciągu ostatnich 4 lat. Podobne wzrosty widzimy na świadomości o tym, że błyskawiczne mrożenie w niskich temperaturach nie powoduje strat na wartości odżywczej warzyw i owoców, że mrożone warzywa i owoce nie zawierają konserwantów. Wzrasta również przekonanie o tym, że mrożonki nie odstępują od świeżych warzyw i owoców pod względem zawartości witamin i minerałów - szczególnie w sezonie zimowym, i że nie zawierają składników modyfikowanych genetycznie - informuje Hortex.

W efekcie wszystkich działań budowania świadomości kategorii i na fali prozdrowotnego trendu w żywieniu Polaków sprzedaż mrożonych warzyw i owoców jest również w trendzie wzrostowym.

Z badania Horteksu wynika, że Hortex jest najczęściej wybieraną marką mrożonek w Polsce - wybiera ją 54 proc. użytkowników kategorii, w pierwszej kolejności konsument wybiera ulubioną markę, gdyż ona jest gwarantem jakości, zakup mrożonek jest wcześniej zaplanowany - mrożonki kupowane są zazwyczaj podczas bieżących zakupów. - Polscy konsumenci kupują mrożonki zazwyczaj 3 razy w miesiącu, konsumenci mrożonych warzyw i owoców deklarują zwiększenie ich spożycia w porównaniu do innych kategorii produktów do szybkiego przygotowania (np. dań gotowych w słoikach, mrożonej pizzy, pierogów), konsument kupujący mrożonki jest wymagający, lubi szeroki asortyment produktów, za co odpłaca się lojalnością wobec sklepu, mrożone warzywa i owoce powinny zajmować min. 30 proc. powierzchni przeznaczonej na kategorię produktów mrożonych - wynika z badania formy Hortex.

Mrożone warzywa i owoce to kategoria szczególnie ważna w małych/osiedlowych sklepach, gdzie konsument często przychodzi „po drodze do domu”, po produkty pozwalające szybko przygotować posiłek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI