Hortex, producent mrożonek, liczy na skokowy wzrost przychodów

Autor: www.sadyogrody.pl/ www.portalspozywczy.pl 06 października 2015 08:21

Hortex, producent mrożonek, liczy na skokowy wzrost przychodów Tomasz Kurpisz, prezes Grupy Hortex/ fot. PTWP

W roku finansowym 2015/2016 przychody Grupy Hortex, producenta mrożonek i soków oraz dystrybutora żywności mrożonej, mogą przekroczyć 900 mln zł. - Skokowy wzrost przychodów będzie możliwy dzięki pełnej konsolidacji wyników z przejętą Grupą Ren. Poza tym liczymy na większą sprzedaży w Rosji oraz wzrost sprzedaży soków i mrożonek w Polsce - mówi serwisowi www.sadyogrody.pl Tomasz Kurpisz, prezes Horteksu.

Na sprzedaż grupy w ubiegłym roku obrotowym wpływ miały dwa elementy. Pierwszy to spadek sprzedaży w Rosji. Drugi, z kolei pozytywny, to częściowo skonsolidowane wyniki Grupy Ren (spółki Ren, Marywilska, Jumar),  którą Hortex kupił w kwietniu 2015 r.

- Uwzględniając oba te elementy nasza sprzedaż w ubiegłym  roku obrotowym (zakończonym 31 maja 2015r.) wyniosła 766 mln zł, czyli  ok. 5 proc. mniej niż rok wcześniej, a zysk netto  ok.14 mln zł - mówi Tomasz Kurpisz.

W tym roku już w całości będą konsolidowane w ramach Grupy Hortex wyniki Grupy Ren. Obecnie przechodzi ona głęboką restrukturyzację, spółka zatrudniła nowy zarząd, nowy management, wprowadza nowe systemy zarządcze,  stara się odbudować relacje ze wszystkimi producentami i pozycję rynkową spółki, która była mocno nadwyrężona przez wcześniejsze kłopoty finansowe.

Na razie trudno dokładnie określić wielkość przychodów jakie Ren zrealizuje w tym roku finansowym, ale prezes Horteksu szacuje, że będzie to ok. 150-200 mln zł. - Zakładamy również  kilkuprocentowy wzrost przychodów w kategoriach podstawowych – zarówno w sprzedaży soków, jak i mrożonek. Fakt, że mamy życzliwego dystrybutora niewątpliwie nam w tym pomoże. Wydaje mi się, że jesteśmy w stanie również zwiększyć sprzedaż w Rosji - zapewnia szef Horteksu.

Do tego po ostatniej transakcji Hortex jest współwłaścicielem trzech innych firm dystrybucyjnych, w których ma 50 proc. udziałów. W 2014 r. ich przychody były na poziomie ok. 150 mln zł. - Zakładamy, że w tym roku wzrosną o około 25 proc. Nie będą konsolidowane, są jednak częścią naszej grupy dystrybucyjnej. Naszymi partnerami w tych spółkach są ich założyciele, oni zajmują się stroną operacyjną, my w ramach Grupy Ren staramy się stworzyć grupę zakupową,  wprowadzać systemy zarządcze, system IT. Będziemy starać się również prowadzić również wspólną politykę handlową tzn. oferować wspólne usługi logistyczne dla dużych klientów ogólnopolskich. To na pewno pomoże nam w realizacji naszej strategii, która zakłada zbudowanie silnej grupy dystrybucji żywności mrożonej, bo to jest nasz cel - dodaje Tomasz Kurpisz.

Prezes zaznacza, że nie chce, by Ren i pozostałe spółki, Horteksu były wyłącznie dystrybutorem mrożonek Horteksu, mają to być duzi ogólnopolscy dystrybutorzy żywności mrożonej, w tym produktów tej marki.

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI