Hortex chce utrzymać sprzedaż markowych mrożonek w Rosji

Autor: www.sadyogrody.pl 17 sierpnia 2015 11:13

Hortex chce utrzymać sprzedaż markowych mrożonek w Rosji Priorytetem Horteksu jest utrzymanie sprzedaży markowych mrożonek/ fot. Hortex

- W przeszłości Rosja i inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej byli największymi odbiorcami mrożonek Hortex. Na tych rynkach marka obecna jest od wielu lat. Z racji sytuacji politycznej spada rola eksportu do Rosji, jednak biorąc pod uwagę wielkość i potencjał rynku rosyjskiego dla produktów markowych trudno jest go zastąpić i z niego zrezygnować - przyznaje Beata Łosiak, PR Manager Grupa Hortex.

W związku rosyjskim embargiem na import mrożonych owoców i warzyw spółka Hortex zweryfikowała strategię i zmienił model działania w Rosji. - Zrobiliśmy to w szybkim tempie, między innymi dzięki temu, że firma ma w Moskwie swoje przedstawicielstwo, które przeorganizowano z organizacji handlowej na handlowo-produkcyjną. Aby ograniczyć ryzyko i koszty związane z budowaniem infrastruktury produkcyjnej w Rosji część maszyn niezbędnych do całego procesu produkcji i pakowania mrożonek wynajęliśmy na miejscu, łącznie z halami produkcyjnymi, a część maszyn przenieśliśmy do Rosji z zakładu w Polsce. Obecnie nie ma specjalnych problemów z pozyskaniem surowca więc biznes w Rosji i jego wyniki uzależnione są od nie najlepszej ogólnej sytuacji ekonomicznej i niestabilności rubla , które powodują spadek popytu - twierdzi Beata Łosiak.

Priorytetem Horteksu jest utrzymanie sprzedaży markowych mrożonek, z logo spółki, na rosyjskim rynku, przy zachowaniu opłacalności czyli bez dokładania do biznesu. Przed embargiem dla Horteksu sprzedaż w Rosji, stanowiła 20 proc. w ogólnych przychodach Grupy Hortex, ale obecnie, nasze obroty na tym rynku znacznie spadły. 

Obecnie Hortex pracuje nad wejściem na nowe rynki, jednak ze względu na to, że spółka sprzedaje produkt markowy jest to proces długotrwały i kosztowny, gdyż trzeba zbudować rozpoznawalność marki. - Dzisiaj nasze mrożonki dostępne są na ponad 20 rynkach. W ostatnim czasie ruszyliśmy ze sprzedażą w Bułgarii, w krajach bałkańskich, weszliśmy na rynek Azjatycki, pojawiliśmy się w Kazachstanie, Gruzji, dobrze rozwija się także sprzedaż w krajach, które są głównymi kierunkami polskiej emigracji – w Anglii, Irlandii, Holandii, czy Niemczech - dodaje Beata Łosiak.

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI