Helio, producent bakalii, wypracował dobre wyniki za rok obrotowy 2015/2016

Autor: www.sadyogrody.pl 31 października 2016 08:52

Helio, producent bakalii, wypracował dobre wyniki za rok obrotowy 2015/2016 fot. shutterstock

Bakaliowa spółka Helio wypracowała w roku obrotowym 2015/2016 137,5 mln zł przychodów ze sprzedaży i 4 mln zł zysku netto. W analogicznym okresie poprzedniego roku wyniki spółki wyniosły odpowiednio: 98,8 mln zł i 1,5 mln zł.

- W roku obrotowym 2015/2016 Helio S.A. osiągnęła rekordowe w historii przedsiębiorstwa przychody ze sprzedaży w wysokości 137.502 tys. zł, tj. o 39 proc. wyższe od zeszłorocznych. Wzrostowi sprzedaży w ujęciu wartościowym towarzyszył 30-procentowy wzrost wolumenu sprzedaży - czytamy w raporcie.

W roku obrotowym  Helio S.A. 2015/2016 Spółka sprzedała 10 tys. ton względem 7,7 tys. ton w roku ubiegłym. Sprzedaż na przestrzeni roku realizowana była w sposób charakterystyczny dla branży Emitenta z wyraźną sezonowością i pikami w okresie świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Spółka odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży w ciągu całego roku, przy czym największą dynamikę wzrostów osiągnięto w sezonie bożonarodzeniowym oraz ostatnim kwartale roku obrotowego.

- Mimo korzystnych dla produktów spółki trendów konsumenckich, w tym w szczególności mody na bakalie, zdrową, nisko przetworzoną żywność, a także mody na gotowanie w domu, sytuacji na krajowym rynku bakalii nie można było uznać za łatwą. Utrzymujące się na wysokim poziomie ceny surowców sprawiły, że presje cenowe nasilały się, zaś rentowność branży malała. W celu obrony spółki przed niekorzystnymi czynnikami, spółka czynnie wykorzystywała swój potencjał handlowo marketingowy oraz wieloletnie doświadczenie w branży. Spółka skutecznie wykorzystywała pojawiające się szanse rozszerzania współpracy z dotychczasowymi odbiorcami, a jednocześnie unowocześniała swoją infrastrukturę produkcyjną poprawiając efektywność operacyjną i elastyczność zarządzania procesami produkcyjno-logistycznymi - czytamy w raporcie.

W kontekście wysokich cen surowca i silnych presji cenowych, inwestycja w promocję marki spółki i utrwalanie jej wizerunku jako eksperta w zakresie zdrowych bakalii uznana została przez spółkę za działanie nieodzowne, mające na celu długoterminowe budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Jednocześnie podjęte działania handlowo-marketingowe przyczyniły się do pełniejszego wykorzystania obecnie panujących pro-bakaliowych trendów konsumpcyjnych, a tym samym do zintensyfikowania sprzedaży produktów spółki.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM