Helio, producent bakalii, podsumowuje 25 lat obecności na rynku

Autor: www.sadyogrody.pl 14 marca 2017 14:08

Helio, producent bakalii, podsumowuje 25 lat obecności na rynku Leszek Wąsowicz, prezes Helio, fot. materiały prasowe

O historii powstania spółki, o planach rozwoju firmy, największych wyzwaniach dla sektora - serwis www.portalspozywczy.pl rozmawia z Leszkiem Wąsowiczem, prezesem spółki Helio.

Helio obchodzi jubileusz 25-lecia istnienia. Bardzo proszę opowiedzieć jak to wszystko się zaczęło, skąd wziął się impuls do założenia firmy. Jakie były jej początki, jak na przestrzeni lat firma się rozwijała?

Jesteśmy jedną z tych firm, która powstała z mariażu marzeń przedsiębiorczych Polaków i możliwości tworzącej się gospodarki wolnorynkowej lat 90-tych. Mięliśmy z przyjacielem po dwadzieścia kilka lat, kiedy postanowiliśmy założyć swój własny biznes. Startowaliśmy w warszawskim mieszkaniu w bloku na 3 piętrze. Od początku jako niszę wybraliśmy bakalie. Byliśmy jednocześnie menedżerami, pakowaczami i kierowcami. Nikt z nas wówczas nie przypuszczał, że za 25 lat będziemy potentatem rynku bakalii, dysponującym nowoczesnym i jednym z największych zakładów produkcyjnych w Europie. Zresztą nie było wówczas czasu na myślenie o tak dalekich perspektywach. Trzeba było zapanować nad bieżącym dynamicznym rozwojem. Szansa była olbrzymia, ale i zagrożeń nie brakowało.

Firmę finansowaliśmy z własnych środków, bez wsparcia zewnętrznych inwestorów, czy bogatego wujka. To były dla nas takie studia MBA, gdzie egzaminy zdawaliśmy każdego dnia na własnej skórze. Od początku postawiliśmy na jakość i innowacyjność. Przy okazji jubileuszowych wspomnień, warto zatem nadmienić dla przykładu, że jako pierwsi wprowadziliśmy na rynek masę makową, która stała się świątecznym bestsellerem XXI wieku. Jakość i bezpieczeństwo produkcji zawsze było zaś u nas na pierwszym miejscu. Jako pierwsi w branży byliśmy też certyfikowani innowacyjnym jak na owe czasy systemem HACCP. 

Gdzie Pan widzi firmę Helio za kilka lat?

Od 25 lat rozwijamy spółkę starając się corocznie poprawiać naszą sprzedaż i rynkową pozycję. W minionym roku kalendarzowym dynamika wzrostu przychodów ze sprzedaży była jak na branżę oszałamiająca. Mięliśmy nawet kwartał, w którym podwoiliśmy naszą sprzedaż. Kondycja firmy jest świetna, a perspektywy pomyślne. Nie chciałbym jednak składać bałwochwalczych deklaracji co do mojej wizji firmy za parę lat. Jesteśmy spółką giełdową, więc muszę pozostać powściągliwy w mówieniu o moich wizjach i oczekiwaniach, w szczególności w zakresie przychodów, czy wyników finansowych.

Co determinuje rozwój Państwa firmy? Jakie są bariery jej rozwoju w naszym kraju?

Od początku stawiamy na jakość i innowacyjność. W naszej działalności praktycznie co roku wchodzimy z kilkoma nowościami produktowymi, modyfikując ofertę do potrzeb rynku. Staramy się być przy tym konsekwentni w komunikacji marketingowej i budowaniu wizerunku marki. Jednocześnie stale unowocześniamy nasze zaplecze infrastrukturalne. Nowoczesna technologia i najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa produkcji to dla nas konsekwentnie budowana przewaga konkurencyjna. Dzięki temu możemy się poszczycić jednym z największych i nowoczesnych zakładów produkcyjnych w Europie, którego najwyższe światowe standardy jakości produkcji potwierdza m.in. ostatni audyt certyfikujący BRC zdany na najwyższym poziomie A.

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM