Helio, dystrybutor bakalii, zwiększył przychody i stratę netto

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl/www.sadyogrody.pl 16 listopada 2015 12:07

Helio, dystrybutor bakalii, wypracował w pierwszym kwartale swojego roku obrotowego, który trwał od 1 lipca 2015 r. do 30 września 2015 r. 17,7 mln zł przychodów ze sprzedaży i 705 tys. zł straty netto. Rok wcześniej wyniki wyniosły odpowiednio: 12,6 mln zł i - 505 tys. zł - podaje portalspozywczy.pl.

W I kwartale bieżącego roku obrotowego spółka Helio zwiększyła swoją sprzedaż, a tym samym osiągnęła rekordowe w historii działalności przedsiębiorstwa przychody ze sprzedaży w okresie lipiec – wrzesień, które wyniosły 17.698 tys. zł. Odnosząc się do danych za analogiczny okres ubiegłego roku 
obrotowego, Emitent zwiększył swoją sprzedaż o 40 proc. (za okres lipiec – wrzesień 2014 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 12.618 tys. zł). 

- Mimo dynamicznego wzrostu sprzedaży, spółce nie udało się wyeliminować typowego dla branży zjawiska sezonowości. Należy bowiem wyjaśnić, że na tle historii przedsiębiorstwa, okres lipiec - wrzesień corocznie cechował się ujemnym wynikiem na poziomie netto i jest to wpisane w sezonowy charakter generowania przez Spółkę zysków. Pierwszy kwartał bieżącego roku obrotowego zamknął się 
zatem stratą netto w wysokości -705 tys. zł - informuje spółka w komunikacie.

Bieżący kwartał obejmował typowy okres letniego obniżenia sprzedaży bakalii. W tym czasie spółka przygotowywała się do strategicznego dla branży sezonu bożonarodzeniowego, m.in. dokonując zakupów surowca oraz wytwarzając zapasy pod przyszłą sprzedaż.

Czytaj więcej na www.portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM