Helio, dystrybutor bakalii, zwiększył przychody i stratę netto

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl/www.sadyogrody.pl 16 listopada 2015 12:07

Helio, dystrybutor bakalii, wypracował w pierwszym kwartale swojego roku obrotowego, który trwał od 1 lipca 2015 r. do 30 września 2015 r. 17,7 mln zł przychodów ze sprzedaży i 705 tys. zł straty netto. Rok wcześniej wyniki wyniosły odpowiednio: 12,6 mln zł i - 505 tys. zł - podaje portalspozywczy.pl.

W I kwartale bieżącego roku obrotowego spółka Helio zwiększyła swoją sprzedaż, a tym samym osiągnęła rekordowe w historii działalności przedsiębiorstwa przychody ze sprzedaży w okresie lipiec – wrzesień, które wyniosły 17.698 tys. zł. Odnosząc się do danych za analogiczny okres ubiegłego roku 
obrotowego, Emitent zwiększył swoją sprzedaż o 40 proc. (za okres lipiec – wrzesień 2014 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 12.618 tys. zł). 

- Mimo dynamicznego wzrostu sprzedaży, spółce nie udało się wyeliminować typowego dla branży zjawiska sezonowości. Należy bowiem wyjaśnić, że na tle historii przedsiębiorstwa, okres lipiec - wrzesień corocznie cechował się ujemnym wynikiem na poziomie netto i jest to wpisane w sezonowy charakter generowania przez Spółkę zysków. Pierwszy kwartał bieżącego roku obrotowego zamknął się 
zatem stratą netto w wysokości -705 tys. zł - informuje spółka w komunikacie.

Bieżący kwartał obejmował typowy okres letniego obniżenia sprzedaży bakalii. W tym czasie spółka przygotowywała się do strategicznego dla branży sezonu bożonarodzeniowego, m.in. dokonując zakupów surowca oraz wytwarzając zapasy pod przyszłą sprzedaż.

Czytaj więcej na www.portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.