Heinz, producent ketchupów, poprawił rentowność mimo spadku sprzedaży

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 13 maja 2015 14:43

Przychody ze sprzedaży koncernu HJ Heinz w pierwszym kwartale 2015 r. spadły w ujęciu globalnym o 11,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Sprzedaż w styczniu, lutym i marcu wyniosła 2,48 mld dolarów. Spadki odnotowano w Europie, Ameryce Północnej oraz regionie Azji i Pacyfiku - podaje www.portalspozywczy.pl.

Heinz ma jednak powody do zadowolenia, gdyż udało mu się poprawić rentowność. Zysk netto firmy w pierwszych trzech miesiącach 2015 r. wyniósł 279,2 mln dolarów, podczas gdy rok wcześniej kształtował się na poziomie 198,3 mln dol. Wynik EBITDA firmy pogorszył się o 5,4 proc. do 651,3 mln dol.

Dyrektor generalny Heinza, Bernardo Hees, określił najnowsze wyniki firmy mianem "zgodnych z oczekiwaniami". Jedynym regionem, w którym Heinz odnotował wzrost sprzedaży w minionym kwartale, była Ameryka Łacińska. Tam produkty firmy sprzedawały się aż o 33 proc. lepiej, niż przed rokiem.

Czytaj więcej na www.portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI