Grupa Iglotex: Rynek mrożonej żywności jest na fali wzrostowej

Autor: www.portalspozywczy.pl/ www.sadyogrody.pl 11 stycznia 2018 12:01

Grupa Iglotex: Rynek mrożonej żywności jest na fali wzrostowej fot. shutterstock

- Rynek żywności mrożonej w Polsce oraz rynek gastronomiczny rosną w tempie 6% rocznie, głównie za sprawą pozytywnych trendów społecznych i wzrostu zamożności społeczeństwa. W kolejnych latach nic nie wskazuje na to, aby te wzrosty nie były kontynuowane, co nas ogromnie cieszy – mówi Maciej Włodarczyk, prezes Grupy Iglotex.


Jak prezes ocenia 2017 r.?

- W 2017 roku zakończyliśmy kolejny etap w rozwoju firmy – z sukcesem wdrożyliśmy nową strukturę organizacyjną, zainwestowaliśmy w stworzenie nowych, wyspecjalizowanych funkcji i rozwijaliśmy dotychczasowe, zwiększyliśmy wynagrodzenia, stworzyliśmy profesjonalną organizację. Taka inwestycja musi iść w parze ze wzrostem efektywności pracy, która w Polsce jest na stosunkowo niskim poziomie w porównaniu do krajów zachodnich. Dlatego w tym obszarze także uruchamiamy sporo działań. Kolejnym wyzwaniem jest również wdrożenie zintegrowanego systemu ERP w Grupie Iglotex, które w 2018 roku wchodzi w kluczową fazę – wylicza prezes.

I dodaje: - Nasza marka Proste Historie w 2017 roku, zaledwie po niespełna 3 latach od wprowadzenia na rynek, osiągnęła silne 2 miejsce w detalicznym rynku żywności mrożonej pod względem udziału rynkowego, a w niektórych kategoriach umocniła pozycję lidera. Jej udział wciąż rośnie – przyznaje Maciej Włodarczyk.

 - Zastanówmy się, co tak naprawdę znaczy określenie „produkt polski”? Posługując się przykładami z innych branż, czy jedna z najbardziej znanych, powstałych w Polsce marek słodyczy jest polska czy japońska? Czy znany producent bezpiecznych aut jest wciąż szwedzki czy już chiński? Czy o narodowości marki decyduje lokalizacja fabryki, czy pochodzenie kapitału, właściciela tejże fabryki? Przykłady można by mnożyć. Mam wrażenie, że szczytny cel ustawodawcy nieco rozminął się ze społeczną percepcją „polskości” – twierdzi Maciej Włodarczyk.

I dodaje, że jeśli celem było wsparcie rodzimych producentów, to realizacja tego celu może nie zostać osiągnięta. W świetle nowych przepisów, na „polskiej półce” znajdą się zarówno produkty małego polskiego producenta (z polskim kapitałem), jak też dużego koncernu zagranicznego, który zlecił produkcję w Polsce wyrobów pod własną marką lub posiada fabrykę w naszym kraju. - Jeśli do tego dodamy większe budżety i zdolność promocyjną dużych firm, koncernów - może się okazać, że „polska półka” niekoniecznie jest tak bardzo polska jak się wydaje. Nie zmienia to faktu, że zamysł wspierania szerokopojętej „polskości” jest jak najbardziej słuszny i powinien być rozwijany – przyznaje prezes Igloteksu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.