Grupa Hortex o Rosji: Kiedyś była kluczowym rynkiem. Dziś chcemy utrzymać tam swoją markę!

Autor: www.sadyogrody.pl 31 października 2016 12:46

Grupa Hortex o Rosji: Kiedyś była kluczowym rynkiem. Dziś chcemy utrzymać tam swoją markę! Tomasz Kurpisz, prezes Grupy Hortex/ fot. Żelazna studio

- W przeszłości rynek rosyjski był dla nas strategiczny, dlatego wprowadzenie embargo miało bardzo istotny wpływ na naszą działalność - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Tomasz Kurpisz, prezes Grupy Hortex.

Swego czasu Rosja była znaczącym rynkiem dla Grupy Hortex. Jakie dzisiaj ten rynek ma znaczenie w strategii tej spółki?

- Po wprowadzeniu embarga nasze działania zostały nakierowane przede wszystkim na utrzymanie funkcjonowania marki Hortex w Rosji. Zmieniliśmy totalnie nasz model działania w Rosji, byliśmy niestety zmuszeni do mocnego ograniczenia produkcji w Rykach i poszliśmy w kierunku modelu, który pozwala sprzedawać w Rosji w oparciu o produkcję zleconą. Kupujemy surowiec na rynku rosyjskim lub z tzw. dozwolonych kierunków i wykorzystaliśmy istniejące tam moce produkcyjne, których jest coraz więcej w związku z pogarszającą się sytuacją gospodarczą i spadającą siłą nabywczą społeczeństwa – mówi Tomasz Kurpisz. Horteksowi udało się wrócić do wielu sieci i dystrybutorów, obecnie notuje w Rosji sprzedaż na poziomie połowy tego co przed embargiem. Firma stara się utrzymać markę na rynku ale przestał to być dla spółki rynek strategiczny. Tym bardziej, że na problem związany w embargo nałożyła się spadająca zasobność rosyjskiego społeczeństwa i galopujący kurs rubla. 

Prezes podkreśla, że w momencie wprowadzenia embarga nie było żadnego wsparcia dla przetwórców. - Zostaliśmy kompletnie sami z tym problemem. A o ile sadownicy mogli i mogą próbować sprzedawać nadwyżki jabłek czy innych owoców na innych rynkach to ja nie mam takiej możliwości, bo Hortex działa w innych realiach, bo sprzedaje produkt markowy. Ja nie mogę tak po prostu wejść z moim produktem brandowym na inne rynki, to jest proces na lata i morze pieniędzy – mówi Tomasz Kurpisz.

W roku obrotowym 2015/2016, który zakończył się 31 maja 2016 r. Grupa Hortex wypracowała ponad 940 mln zł przychodów ze sprzedaży i stratę netto.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI