Grupa Hortex o Rosji: Kiedyś była kluczowym rynkiem. Dziś chcemy utrzymać tam swoją markę!

Autor: www.sadyogrody.pl 31 października 2016 12:46

Grupa Hortex o Rosji: Kiedyś była kluczowym rynkiem. Dziś chcemy utrzymać tam swoją markę! Tomasz Kurpisz, prezes Grupy Hortex/ fot. Żelazna studio

- W przeszłości rynek rosyjski był dla nas strategiczny, dlatego wprowadzenie embargo miało bardzo istotny wpływ na naszą działalność - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Tomasz Kurpisz, prezes Grupy Hortex.

Swego czasu Rosja była znaczącym rynkiem dla Grupy Hortex. Jakie dzisiaj ten rynek ma znaczenie w strategii tej spółki?

- Po wprowadzeniu embarga nasze działania zostały nakierowane przede wszystkim na utrzymanie funkcjonowania marki Hortex w Rosji. Zmieniliśmy totalnie nasz model działania w Rosji, byliśmy niestety zmuszeni do mocnego ograniczenia produkcji w Rykach i poszliśmy w kierunku modelu, który pozwala sprzedawać w Rosji w oparciu o produkcję zleconą. Kupujemy surowiec na rynku rosyjskim lub z tzw. dozwolonych kierunków i wykorzystaliśmy istniejące tam moce produkcyjne, których jest coraz więcej w związku z pogarszającą się sytuacją gospodarczą i spadającą siłą nabywczą społeczeństwa – mówi Tomasz Kurpisz. Horteksowi udało się wrócić do wielu sieci i dystrybutorów, obecnie notuje w Rosji sprzedaż na poziomie połowy tego co przed embargiem. Firma stara się utrzymać markę na rynku ale przestał to być dla spółki rynek strategiczny. Tym bardziej, że na problem związany w embargo nałożyła się spadająca zasobność rosyjskiego społeczeństwa i galopujący kurs rubla. 

Prezes podkreśla, że w momencie wprowadzenia embarga nie było żadnego wsparcia dla przetwórców. - Zostaliśmy kompletnie sami z tym problemem. A o ile sadownicy mogli i mogą próbować sprzedawać nadwyżki jabłek czy innych owoców na innych rynkach to ja nie mam takiej możliwości, bo Hortex działa w innych realiach, bo sprzedaje produkt markowy. Ja nie mogę tak po prostu wejść z moim produktem brandowym na inne rynki, to jest proces na lata i morze pieniędzy – mówi Tomasz Kurpisz.

W roku obrotowym 2015/2016, który zakończył się 31 maja 2016 r. Grupa Hortex wypracowała ponad 940 mln zł przychodów ze sprzedaży i stratę netto.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.