Grupa Ambra: Inwestycje w Cydr Lubelski wpłynęły na pogorszenie wyników

Autor: www.sadyogrody.pl 11 maja 2015 11:32

- W trzecim kwartale roku obrotowego 2014/2015 sprzedaż Grupy Ambra wzrosła o 2,6 proc. Podobnie jak w poprzednich kwartałach bardzo dynamicznie rosła sprzedaż Cydru Lubelskiego - podała spółka w raporcie.

W III kwartale roku obrotowego 2014/14 (01.01.-31.03 2015 r.) Grupa Ambra zanotowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 64,65 mln zł w porównaniu do 63,01 mln zł rok wcześniej. Po trzech kwartałach (od 01.07.2014 r.) przychody osiągnęły poziom 316,56 mln zł (312,64 mln zł w analogicznym okresie 2013/2014). Strata netto w trzecim kwartale wyniosła 6,15 mln zł w porównaniu do 3,3 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Zysk za trzy kwartały wyniósł 27,59 mln zł (24,16 mln zł rok wcześniej).

Spółka tłumaczy, że negatywnie na wyniku finansowym odbiła się zarówno sezonowość sprzedaży, jak i czynniki jednorazowe, takie jak zmiana stanu zapasów czy przyspieszone wydatki na wsparcie marketingowe Cydru Lubelskiego.

- Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowego rozwoju Cydru Lubelskiego, a przede wszystkim z entuzjastycznego przyjęcia przez konsumentów tej młodej kategorii. Przed nami najważniejszy dla cydru sezon letni, do którego przygotowaliśmy się już w trzecim kwartale zwiększając wydatki na tę markę, co dodatkowo obciążyło wyniki – mówi Robert Ogór, prezes grupy Ambra.

- W kolejnym kwartale oraz w następnym roku obrotowym pracować będziemy nad poprawą wyników finansowych, do czego przyczynią się niższe koszty działalności, osiągnięcie progu rentowności projektu Cydru Lubelskiego, a także zwiększenie efektywności sprzedażowej w kluczowych kanałach dystrybucji - przyznał Ogór.

Cydr Lubelski jest liderem polskiego rynku lekkiego alkoholu z jabłek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI