Fundacja Carrefour pomoże rolnikom przekształcić się na produkcję ekologiczną

Autor: www.sadyogrody.pl/pr 27 marca 2019 12:22

Fundacja Carrefour pomoże rolnikom przekształcić się na produkcję ekologiczną fot. shutterstock

W ramach projektu „Go Agri Bio”, realizowanego przez Społeczny Instytut Ekologiczny, przygotowany został portal www.jakzostacrolnikiemeko.pl, który stanowi kompendium wiedzy na temat procesu konwersji. Działania w ramach tej inicjatywy finansowane są z grantu Fundacji Carrefour.

Portal www.jakzostacrolnikiemeko.pl stanowi bazę wiedzy zarówno dla rolników w procesie konwersji, jak i dla tych, którzy dopiero rozważają zmianę sposobu produkcji. Zainteresowani odnajdą tam pakiet materiałów merytorycznych, stale aktualizowanych pod kątem bieżących szkoleń wraz z prezentacjami do pobrania oraz linki do ciekawych artykułów na stronach innych organizacji czy instytucji. Co więcej, w zakładce „Blog” czeka wiele ciekawych artykułów z zakresu sprzedaży, marketingu czy regulacji prawnych oraz informacje o najważniejszych wydarzeniach w branży rolnictwa ekologicznego.

Jednak sama baza wiedzy to nie wszystko. Czytelnicy portalu poznają przede wszystkim historie piątki rolników, którzy przechodzą proces konwersji i dowiedzą się na konkretnych przykładach, jak taki proces przebiega. Rolnicy będą dzielić się na bieżąco swoimi spostrzeżeniami i postępami prac. Realizatorzy projektu zakładają, że wybrana do projektu piątka rolników stanie się wzorem i inspiracją dla osób myślących o procesie konwersji.

„Go Agri Bio” to projekt, który zapewni pięciu rolnikom całkowite wsparcie w procesie konwersji z rolnictwa konwencjonalnego na rolnictwo ekologiczne. Beneficjenci otrzymają środki na dofinansowanie gospodarstw oraz przejście pełnego procesu certyfikacji, a także wezmą udział w szeregu szkoleń merytorycznych. Całość działań została sfinansowana z grantu Fundacji Carrefour w wysokości 120 000 EUR. Projekt ma charakter pilotażowy, a proces rekrutacji cieszył się dużym powodzeniem – stąd pomysł, żeby podzielić się z innymi zainteresowanymi tematyką poruszaną w ramach szkoleń i innych spotkań merytorycznych.

Oprócz zapewnienia dostępu do zdrowych, wysokiej jakości produktów, Carrefour podjął szereg działań o szerokim spektrum, zmierzających do wzmocnienia oferty zdrowej żywności i wsparcia rozwoju rolnictwa ekologicznego w Polsce m.in. poprzez podpisywanie kontraktów farmerskich z polskimi dostawcami świeżych warzyw i owoców z lokalnych upraw oraz przekazanie grantów przez Fundację Carrefour o łącznej wartości blisko 185 000 EUR na rzecz rozwoju rolnictwa ekologicznego.

Poza projektem „Go Agri Bio” przekazano środki na realizację projektu „Demokratyzacja bio”, dzięki któremu dwudziestu rolników otrzyma wsparcie w dalszym rozwoju ich gospodarstw: poczynając od szkoleń merytorycznych, przez warsztaty z zakresu marketingu, aż na konkretnej pomocy finansowej w postaci dedykowanych grantów kończąc. Dodatkowo, sieć wzmacnia idee zrównoważonego rolnictwa poprzez działania w ramach Koalicji na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności Bio, której jest jednym z członków założycieli. Wszystkie te wysiłki stanowią część strategii transformacji żywieniowej, która może być ogromną szansą dla polskich rolników, którzy chcą rozwijać swoje gospodarstwa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.