Firma Brassica chce, by kapusta kiszona wróciła do łask konsumentów

Autor: Puls Biznesu 18 marca 2015 09:33

Firma Brassica chce, by kapusta kiszona wróciła do łask konsumentów fot. shutterstock

Przeciętny Polak zjadł 3,76 kg kiszonej kapusty w 2010 r. W zeszłym prawie 1,5 kg mniej, jak podaje Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej (IERiGŻ). Firma Brassica zamierza zrobić z kapusty kiszonej produkt premium - informuje Puls Biznesu.

Grzegorz Raczkiewicz, założyciel firmy Brassica, która konfekcjonuje i handluje kapustą charsznicką, produktem z małopolskiej gminy Charsznica, określanej mianem kapuścianej stolicy Polski, przyznaje, że sprzedaje obecnie kilka ton kapusty tygodniowo i liczba ta cały czas rośnie.

Jak informuje Puls Biznesu odmiany i sposób uprawy w Charsznicy kosztują rolników około trzy razy więcej niż w przypadku większości kapusty dostępnej na rynku. Do tego dochodzą koszty odpowiedniego pakowania. Dlatego kapusta Brassica jest produktem z półki premium 1 kg kosztuje od 7 do 11 zł. Podobno cena nie zniechęca odbiorców.

Brassica wysyła już kapustę za granicę. Na razie do Irlandii, Wielkiej Brytanii i USA. W kraju charsznicki produkt dostępny jest głównie w sklepach ze zdrową żywnością, małych sieciach i pojedynczych sklepach. Firmie jeszcze nie udało się wejść do sieci handlowych. Jeszcze w tym roku pod marką Brassica mają pojawić się na półkach kolejne zdrowe warzywa - marchewka, burak i cebula.

 Więcej czytaj w Pulsie Biznesu. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.