Firma Brassica chce, by kapusta kiszona wróciła do łask konsumentów

Autor: Puls Biznesu 18 marca 2015 09:33

Firma Brassica chce, by kapusta kiszona wróciła do łask konsumentów fot. shutterstock

Przeciętny Polak zjadł 3,76 kg kiszonej kapusty w 2010 r. W zeszłym prawie 1,5 kg mniej, jak podaje Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej (IERiGŻ). Firma Brassica zamierza zrobić z kapusty kiszonej produkt premium - informuje Puls Biznesu.

Grzegorz Raczkiewicz, założyciel firmy Brassica, która konfekcjonuje i handluje kapustą charsznicką, produktem z małopolskiej gminy Charsznica, określanej mianem kapuścianej stolicy Polski, przyznaje, że sprzedaje obecnie kilka ton kapusty tygodniowo i liczba ta cały czas rośnie.

Jak informuje Puls Biznesu odmiany i sposób uprawy w Charsznicy kosztują rolników około trzy razy więcej niż w przypadku większości kapusty dostępnej na rynku. Do tego dochodzą koszty odpowiedniego pakowania. Dlatego kapusta Brassica jest produktem z półki premium 1 kg kosztuje od 7 do 11 zł. Podobno cena nie zniechęca odbiorców.

Brassica wysyła już kapustę za granicę. Na razie do Irlandii, Wielkiej Brytanii i USA. W kraju charsznicki produkt dostępny jest głównie w sklepach ze zdrową żywnością, małych sieciach i pojedynczych sklepach. Firmie jeszcze nie udało się wejść do sieci handlowych. Jeszcze w tym roku pod marką Brassica mają pojawić się na półkach kolejne zdrowe warzywa - marchewka, burak i cebula.

 Więcej czytaj w Pulsie Biznesu. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI