Firma Bracia Urbanek: Stawiamy na długofalową i partnerską współpracę z rolnikami (wywiad)

Autor: Albert Katana, www.sadyogrody.pl 04 stycznia 2019 10:06

Firma Bracia Urbanek: Stawiamy na długofalową i partnerską współpracę z rolnikami (wywiad) fot. shutterstock.com

- Naszą bazę surowcową zabezpieczamy m.in. poprzez współpracę z firmami nasiennymi. Podczas kontraktacji z rolnikami, kupujemy od tych firm wyselekcjonowane odmiany nasion i przekazujemy je naszym dostawcom. Dzięki temu jesteśmy pewni jaki surowiec do nas przyjeżdża i jesteśmy bardziej zabezpieczeni od zmian pogodowych w sezonie - mówi w wywiadzie dla www.sadyogrody.pl, Krzysztof Urbanek, dyrektor ds. handlu Firmy Bracia Urbanek.

Produkty Firmy Bracia Urbanek opierają się współczesnej modzie na żywność eko, fit, funkcjonalną. Są tradycyjne, niezmienne od lat - przynajmniej takie sprawiają wrażenie. Czy to zaplanowana strategia, czy zwyczajnie robicie to, co umiecie najlepiej?

Nie do końca – mimo, że Firma Bracia Urbanek jest kojarzona z tradycją i wieloletnim przywiązaniem konsumenta mamy również drugą markę: Pan Pomidor, którą,  wprowadziliśmy na rynek 5 lat temu odpowiadając na potrzeby konsumenta kategorii „convenience”.To są zupy świeże, na naturalnych składnikach, gotowe do spożycia w plastikowych opakowaniach. Byliśmy jedną z pierwszych firm wychodzących z ofertą zdrowych dań funkcjonalnych i budowaliśmy tę kategorię od podstaw (w chwili obecnej jesteśmy w tej kategorii liderem rynkowym wg danych Nielsena z 2017 r.). Produkty marki Pan Pomidor idealnie wpisują się w obecne trendy: nasze zupy są daniem gotowym, zdrowym, przygotowywanym wg starych receptur z warzyw i świeżych ziół, starannie selekcjonowanych tak, by gotowy produkt był jak najwyższej jakości. Dodatkowo obydwie marki wpisują się również w trend „clean-label”, czyli szeroko pojętej zdrowej żywności. Każdy produkt z portfolio Firmy Bracia Urbanek nie zawiera konserwantów lub sztucznych dodatków. Bazujemy wyłącznie na składnikach 100% naturalnych.

Strategią firmy jest organiczny wzrost poprzez innowacje. Rozwój zgodnie z panującymi trendami rynkowymi, optymalizując przy tym procesy produkcyjne i wykorzystywanie efektu skali. Od ponad 30 lat produkujemy przetwory warzywne  i naszą wiedzę i doświadczenie przekładamy na nowe produkty. Niemniej nie zapominamy o przetworach. Mimo, że jest to kategoria tradycyjna, kierowana do klientów przywiązanych do polskiej kuchni , to również i tu staramy się o nowe rozwiązania w trendzie convenience. W ubiegłym roku wprowadziliśmy do oferty bazę do sałatki jarzynowej – gotowe warzywa pocięte w kostkę, do których wystarczy dodać np. majonez. Staramy się tworzyć produkty, które ułatwiają konsumentom przygotowanie potraw, np ogórki pocięte w kostkę, czy farsz pieczarkowy, a jednocześnie nie zawierają konserwantów i sztucznych ulepszaczy smaku.

O produktach z brandu Pan Pomidor nie informujecie na swojej stronie internetowej...

Przyznaję się do winy (śmiech). Firma będzie przechodziła rebranding, efekty będzie można zauważyć w kwietniu 2019. M.in. odświeżymy szatę graficzną opakowań, zmienimy komunikację do klienta, ujednolicimy portfolio produktowe, zostanie również przebudowana strona internetowa tak, by firma Bracia Urbanek nie była kojarzona wyłącznie z przetworami w słoikach.

Właśnie - firma Urbanek niezmiennie oferuje swoje produkty w słoikach. Czemu nie próbujecie kartonów lub foliowych opakowań otwórz-zamknij, lecz wciąż „trzymacie się” słoików?

Wbrew pozorom słoiki są jedynym z najbardziej ekologicznych opakowań, w 100% podlegających recyclingowi. Wiele innych kategorii, np mleko, woda wprowadza szkło jako opakowanie dla produktów wersji premium.  W marce Pan Pomidor zdecydowaliśmy się na wprowadzenie opakowań plastikowych ze względu na proces produkcyjny, w którym zachowujemy świeżość i składniki odżywcze warzyw poprzez pominięcie pasteryzacji produktu.  Jest to równocześnie wygodne rozwiązanie dla klienta convenience, który w prosty sposób może podgrzać potrawę w kuchence mikrofalowej, nie wyjmując jej z opakowania.

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.