Euromonitor: Rynek ketchupu wart 509,9 mln zł

Autor: www.sadyogrody.pl 05 stycznia 2017 13:10

Euromonitor: Rynek ketchupu wart 509,9 mln zł fot. shutterstock

Liderami rynku ketchupów w Polsce są odpowiednio: Agros Nova, Kraft Heinz, Unilever Group, Dawtona oraz Roleski. W 2015 r. Polacy wydali na te sosy 509,4 mln zł, rok później nieco więcej bo ok. 509,9 mln zł - wynika z danych firmy Euromonitor.

Polacy używają sosów mokrych i przypraw przez cały rok. Do najbardziej popularnych sosów stołowych w Polsce w 2016 r. należały majonez, ketchup oraz musztarda. Ketchup od lat cieszy się popularnością, ze względu na możliwość jego wykorzystania zarówno przez dorosłych, jak i dzieci do różnych posiłków. 

Zdaniem analityków rozwój rynku sosów, dressingów i przypraw w Polsce będzie kontynuowany w kolejnych latach, zwłaszcza, że sektorowi sprzyja moda na gotowanie w domach. 

Producenci ketchupów deklarują poszerzanie oferty o zdrowe produkty, bez sztucznych składników. Wzrost sektora będą stymulować właśnie nowinki produktowe - zapewniają analitycy firmy Euromonitor. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM